קריפטו

האם החברה הישראלית שהסתבכה תפתיע עם אקזיט?

צלזיוס, חברת הלוואות הקריפטו הישראלית שהקפיאה את המשיכות בעקבות המצב בשוק, עומדת לכאורה להירכש במיליארדי דולרים על ידי אחד מגופי ההשקעות הגדולים בעולם
יאיר מור |  1
קריפטו (צילום unsplash)
גולדמן זאקס, אחד מעשרת בנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב, מחפש משקיעים שותפים לרכישת נכסיה של חברת הלוואות הקריפטו הישראלית צלזיוס, שנכנסה בשבועיים האחרונים לסחרור שעלול להביא לסופה, כך לפי דיווח באתר CoinDesk בסוף השבוע.
לפי שני מקורות המעורבים בתהליך, גולדמן זאקס מבקש לגייס 2 מיליארד דולר מקרנות מתחום ה-Web3.0 – הכינוי המקובל לכל מה שמבוסס על רשתות בלוקצ'יין מבוזרות. המטרה: רכישת נכסיה של צלזיוס, עם הנחה משמעותית במקרה של הכרזה על פשיטת רגל – מהלך שלפי אותו דיווח הומלץ לחברה הישראלית על ידי סיטי גרופ ו-Akin Gump Strauss Hauer & Feld. את האחרונה שכרה צלזיוס עצמה, לפי דיווח בוול-סטריט ג'ורנל, יחד עם חברה נוספת מתחום הייעוץ לארגון מחדש, Alvarez & Marsal, על מנת לייעץ לה על הדרך הטובה ביותר לצאת מהמשבר אליו נקלעה.
 
כזכור, החברה, שהוקמה על ידי דניאל ליאון ואלכס משינסקי ב-2017 ועסקה בעיקר בהלוואות קריפטו לצורך השקעות, הודיעה לפני כשבועיים על הקפאת משיכת כספי המשקיעים בה בשל מה שהיא קראה לו "תנאי שוק קיצוניים". עם זאת, ההודעה שלה רק החמירה את אותם תנאים קיצוניים, ולפי רוב ההערכות היא זו שהפילה את הביטקוין לראשונה מאז 2020 אל מתחת לרף 20,000 הדולרים.
כעת, אומרת החברה לאתר ice כי "אנו פועלים להבטחת זכויות הלקוחות בכל דרך אפשרית". במלים אחרות: צלזיוס אכן בודקת כל אפשרות שהיא להזרים כסף לפעילות שלה, כדי שלפחות חלק מההשקעות בה – ולפי הערכה מהחודש שעבר היו לה אז 1.7 מיליון משתמשים והלוואות בשווי 8 מיליארד דולר – לא יירדו לטימיון, ויוחזרו למשקיעים.
עם זאת, רכישה של החברה תמורת 2 מיליארד דולר, אם תקרה, תהיה "אקזיט עצוב", לאור העובדה שרק באוקטובר האחרון השקיעו בה קרן Westcap מארה"ב וקרן הפקדונות וההשקעות של מדינת קוויבק בקנדה, קרן הפנסיה השנייה בגודלה במדינה, 400 מיליון דולר לפי שווי מוערך של 3.25 מיליארד דולר. בנוסף, בחודש הקודם דווח כי לחברה נכסים בשווי 12 מיליארד דולר – ירידה של כ-50% לעומת הערכת שווי של 25 מיליארד דולר נכון לסיבוב ההשקעה הענק שהזכרנו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבורה של רמאים
    יעקב 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוכרים חלומות. לקחו כסף והלכו לשחק בקזינו.
    סגור