קריפטו

הכופר ששולם בביטקוין: חצי מיליון דולר בחסות צפון קוריאה

פקידי אכיפת החוק הפדרליים אמרו השבוע שהם תפסו כ-500,000 דולר שמכוני בריאות בארצות הברית שילמו ככופר לקבוצת התוכנות מאווי, כנופיה בחסות המדינה המקושרת לממשלת צפון קוריאה
מערכת ice | 
הביטקוין מתרסק (צילום pixabay, pngwing)
פקידי אכיפת החוק הפדרליים אמרו השבוע שהם תפסו כ-500,000 דולר שמכוני בריאות בארצות הברית שילמו ככופר לקבוצת התוכנות מאווי, כנופיה בחסות המדינה המקושרת לממשלת צפון קוריאה, שמכוונת לארגוני בריאות בשנה האחרונה.

משרד המשפטים (DoJ) וה-FBI החזירו את הכסף ותפסו את הביטקוין ששימש להלבנתו בעקבות חקירה לאחר שאחד הקורבנות, ששילם כופר לאחר שהותקף במאי 2021, יצר קשר עם הרשויות. זה גם הוביל לתפיסה של 120,000 דולר ששולמו בביטקוין מוקדם יותר השנה.
 
במקרה של מתקן הבריאות בקנזס, בית החולים שילם את הכופר של 100,000 דולר, אך גם יצר קשר עם ה-FBI, אשר איתר את התשלום דרך הבלוקצ'יין וזיהה חשבונות ששימשו מלביני הון בסין שעבדו עם קבוצת תוכנות הכופר הנתמכות על ידי צפון קוריאה.
 
הרשויות באפריל ומאי הצליחו לגבות הן את הכופר ששולם על ידי מתקני קנזס והן את זה ששולם על ידי ספקי הרפואה והקורבנות של קולורדו מעבר לים. תוכנת הכופר של מאווי זוהתה לראשונה במאי 2021. חוקרים קשרו את התוקפים לממשלת צפון קוריאה וקבעו שהמטרות שלה הם שירותי בריאות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה