קריפטו

שוד הקריפטו הגדול: למה גוגל נתבעת?

החברה האמריקאית נתבעת על ידי אזרח שאיבד מאות אלפי דולרים בנכסים קריפטוגרפיים, מאחר שלטענתו היא נכשלה בהגנה עליו מפני השודדים שגנבו את הנכסים

יאיר מור | 
גוגל הפסידה בתביעת דיבה (צילום pixabay, flickr)
השבוע צפויה גוגל להגיש כתב הגנה באחת התביעות היותר מפתיעות שהוגשו נגדה עד כה. לפי התביעה, היא חייבת לשלם ל ג'ייקוב פרלמן מקליפורניה יותר מ-800,000 דולר, שאותם שדדו ממנו האקרים שהצליחו להפיל אותו בפח כך שיחבר את ארנק הקריפטו שלו לאפליקציה שלהם.
הסיפור החל ב-21 באוקטובר 2021, אז הוריד פרלמן מחנות האפליקציות של גוגל את הארנק הדיגיטלי של חברת Phantom מקליפורניה, כדי לאחסן בו את נכסי הקריפטו שלו – כאמור, יותר מ-800,000 דולר, בארבעה מטבעות קריפטוגרפיים וארבעה נכסי NFT. הוא חיבר את האפליקציה לחשבון שלו בפאנטום – ותוך 24 שעות לא נשאר בארנק הזה כלום.
לאחר מעשה, גילה פרלמן שהאפליקציה שהוריד כלל לא היתה קשורה לפאנטום – ולא רק זה, אלא שפאנטום עצמה הציעה את ארנק הקריפטו שלה עד אפריל 2022 רק כתוסף לדפדפנים במחשב. האפליקציה שהוא הוריד – ורבות אחרות כמותה – ניצלו את העובדה שהחברה עצמה צברה פופולאריות אך טרם הספיקה להוציא אפליקציה משלה, וכך פיתו משתמשים תמימים להוריד אותן מחנויות האפליקציות ולחבר אותן לחשבון שלו בשירות, כך שהנוכלים שיצרו אותן קיבלו גישה לנכסים שלו וגנבו אותם לעצמם.
 
לדברי עורכי הדין של פרלמן, שתבעו את גוגל בחודש מרץ, החברה אשמה בכך שפרלמן נשדד – שכן היא ידעה על בעיית האפליקציות המזויפות שהתחזו לארנק של פאנטום, והפרה את התחייבויותיה כלפי המשתמשים בכך שלא הסירה אותן, לא הזהירה מפניהן ולא חסמה את ההורדה שלהן.
כראיה, מביאים עורכי הדין ציוץ של פאנטום עצמה כבר ב-11 באוקטובר, אז הזהירה את המשתמשים מהורדת האפליקציות המזויפות, הבהירה כי לה עצמה אין כבר אפליקציות לאייפון או לאנדרואיד, ולמחרת, בתגובה לסיפורים של משתמשים שכבר נפלו בפח, הוסיפה: "הסרנו שמונה אפליקציות שונות רק השבוע. מהירות ההסרה שלהן תלויה במהירות התגובה של גוגל לבקשות ההסרה שלנו".
כעת, טוענים עורכי הדין כי "למרות מאמציה של פאנטום להשאיר אפליקציות מזויפות לאנדרואיד מחוץ ל-Play Store, ולמרות שברור שגוגל הבחינה שהציעה אפליקציות Phantom Wallet מזויפות להורדה, (גם) לאחר ימים, ב-21 באוקטובר, פרלמן יכול היה להוריד, ואכן הוריד, אחת כזו".
גוגל, מצידה, ביקשה מבית המשפט הגבוה של מחוז סנטה קלרה הארכת זמן להגשת תגובה לתביעה, ובית המשפט אישר אותה, מאחר שלדברי השופט מדובר בעניין מורכב. השבוע צפוי להתקיים הדיון הראשון בתביעה.
אתר הרג'יסטר פנה לגוגל בבקשה תגובה ולא קיבל כזו. הוא ציין כי אם תשלם גוגל לפרלמן את הסכום שהוא מבקש, התביעה תתברר כהשקעה טובה יותר מההשקעה שלו בקריפטו – זאת מאחר ששלושה מתוך ארבעת המטבעות בהם השקיע צנחו מאז בחדות: סולאנה ב-80%, ORCA ב-92% ו-SAMO ב-55%. המטבע היחיד שערכו לא צנח הוא USD Coin" הצמוד לדולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה