קריפטו

"עידן דיגיטלי חדש": הצעת החוק שתשנה את שוק הקריפטו הישראלי

הצעת החוק שהגיש ח"כ דן אילוז מהליכוד מבקשת להשוות בין התנאים של החברות העוסקות בקריפטו לאלו של חברות רגילות, וזאת בכדי למנוע זליגה של משקיעים לחברות בחו"ל
מערכת ice |  3
קריפטו בישראל (צילום freepik)
למרות פוטנציאל הצמיחה של החברות הישראליות בתחום, המציאות הרגולטורית בישראל אינה מותאמת לענף המטבעות הדיגיטליים ובכך נמנעת התפתחות השוק בארץ.
על מנת להציג ערך למשקיעים זרים, הצעת החוק שהגיש ח"כ דן אילוז מהליכוד מבקשת להשוות בין התנאים של החברות העוסקות בקריפטו לאלו של חברות רגילות, וזאת בכדי למנוע זליגה של משקיעים לחברות בחו"ל. על כן מוצע כי יחול על מכירת מטבעות דיגיטליים של חברה תושבת ישראל פטור ממס הניתן כיום בגין רווח הון מניירות ערך. 
 
כמו כן, מוצע להוסיף תיקון לפקודת מס הכנסה לפיו הטבת מס תוענק גם עבור הקצאת מטבעות דיגיטליים לעובדים בדומה לנוהל המונהג בהענקת אופציות. הצעת החוק צפויה לעלות לוועדת שרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב.
ח"כ דן אילוז (ליכוד): "דווקא עכשיו כשכל העולם במשבר בתחום ההייטק בגלל האינפלציה, חשוב שישראל תוביל בטכנולוגיות פורצות דרך, כפי שעשתה בעבר בתחום הסייבר. היזמות הישראלית חזקה ומעולה, השוואת התנאים של חברות קריפטו לחברות הייטק אחרות היא קריטית כדי שחברות ישראליות ימשיכו לפעול מהארץ ושמדינת ישראל תהנה מפירות היזמות הישראלית. אני מאמין ביזמות הישראלית שבאמצעותה נוכל לייצר בארץ אקוסיסטם פיננסי שיתחרה עם ניו יורק ולונדון אם רק נדע להתאים את המצב הרגולטורי. פעולה זו תפתח את השוק, תייצר כדאיות למשקיעים ותאפשר למדינת ישראל להתקדם אל עבר עידן דיגיטלי חדש".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    משקיעים בורחים עם או בלי הקריפטו שלכם (ל"ת)
    אחד העם 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    קריפטו זה פירמידה והלבנת הון
    עמית 07/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מצד אחד רוצים שיסתכלו על הקריפטו ככסף, מצד שני רוצים להוריד את כל הרגולציות ששמים על כסף. הלוואי שכל השוק הזה כבר ימות סופית במקום לגסוס שנים.
    סגור
  • גם הממשלה הזאת יש קורלציה
    דני דין 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    משקיעים בורחים בגלל הממשלה שהיא עצמה כמו הקריפטו תנודטית לא יציבה ומשמשת להלבנת הון ומימון בכיריה
    סגור