תרבות ופנאי
איגוד הפרסום מאיים: "אם לא יהיה שינוי, נפנה למבקר המדינה"
סערת המכרז שהוציאה אתו"ס למיתוג פסטיבל הסרטים בחיפה עולה מדרגה. איגוד הפרסום שלח מכתב זועם: "תנאים חורגים באופן קיצוני מכל נורמה מקובלת בענף"
העימות בין משרדי הפרסום לבין חברת אתו"ס, המארגנת את פסטיבל הסרטים בחיפה, עולה מדרגה. כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו שהמשרדים זועמים על תנאי המכרז ההזויים, לטענתם, הדורשים מהמשרד הזוכה לקחת אחריות בלעדית גל גיוס מינימום של 150 אלף שקלים מחסויות. לטענת גורמים בענף הפרסום, מדובר בקומבינה שמטרתה לסלול את הדרך לזכייה של משרד פרסום חיפאי במכרז.
היום (שני) נשלח לאתו"ס מכתב מחאה מאיגוד הפרסום הישראלי כנגד תנאי המכרז. "המכרז האמור מבטא תפיסה מעוותת וחסרת תקדים בין מזמין השירות לבין נותני השירותים המקצועיים בתחום הפרסום. הדרישה שמשרד יגייס מטעמו, מכיסו ובאחריותו האישית והבלעדית 150 אלף שקל עבור חסויות כתנאי זכייה וללא כל תמורה כספית על עבודתו, אינה סבירה, אינה מקובלת, ובעיקר חורגת באופן קיצוני מכל נורמה מקובלת בענף", נכתב במכתב עליו חתום יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום הישראלי.
"הסעיף המעניק לאתו"ס את הזכות לגבות את הסכום כחוב הופך את ההתקשרות לעסקה חד צדדית, בה הסיכן והאחריות מונחים כולם על כתפי משרד הפרסום, בעוד הארגון המזמין חוסך תקציב ועלויות תפעול תוך העברת האחריות למקור הכנסה... הדרישה הזו היא לא בלתי הולמת - אלא מבזה את מקצוע הפרסום ומעמידה בסכנה את עקרונות ההגינות, השקיפות והשוק החופשי", הוסיף בראון.
באיגוד הוסיפו דרישה חד משמעית: "לבטל או לתקן לאלתר את תנאי המכרז הבעייתיים. לפתוח בדיאלוג מסודר עם איגוד הפרסום הישראלי, במטרה לקבוע סטנדרטים ראויים למכרזים בתחום... אני שומרים לעצמנו את הזכות לפנות לגורמים נוספים, לרבות מבקר המדינה, רשות ההגבלים העסקיים וגופי תקשורת, ככל שלא יבוצע שינוי מהותי במכרז".
מחברת אתו"ס נמסר בשבוע שעבר בתגובה לתנאי המכרז: "המכרז נשלח למשרדי פרסום מכל הארץ, כאשר נדרש במכרז להשיג כחלק מהעבודה פרסום בסך שלא יפחת מ-150,000 שקל. ניתנה למשרד הפרסום הזכות למכור את הפרסום במחירים שמעבר לסך הנ"ל ולהישאר עם רווח משמעותי. המטרה היא לנצל באופן מיטבי את הכסף הציבורי שאתוס מקבלת מכספי האזרחים (מיסים שמשולמים משכר הנטו של האזרחים). המכרז והתנאים פורסמו בגלוי ובשקיפות. עד עכשיו לא הגיעה לאתוס שום תלונה או בקשת הבהרה משום משרד פרסום.
"ההתקשרות לגבי הפרסום הספציפי היא של משרד הפרסום על לקוחותיו ולכן הוא גובה את התמורה, ומעביר לאתוס את הסכום עד ל-150,000 שקל ולכן האחריות על הגביה היא עליו. חוברת הפסטיבל מגיעה לפחות ל-100,000 איש בדיוור ישיר (ווצאפ, מייל,sms) וזאת מלבד הפרסום באתר אתו"ס, אתר פסטיבל הסרטים ואתר עיריית חיפה. עסקה מצוינת למפרסמים וכלי שיווקי מעולה למשרדי הפרסום למכור. פסטיבל הסרטים פועל במציאות קשה ומאתגרת ויעשה כל מה שניתן כדי למקסם את התועלת מכספי הציבור שמושקעים בו, כאשר בראש ובראשונה תינתן עדיפות לקהל החיפאי ולאורחים המגיעים לפסטיבל.
עוד ב-
"בנוסף, המכרז מציין כי תינתן עדיפות לשתי הצעות זהות אשר אחת מהן תהיה של חברה חיפאית. אנחנו משוכנעים שנצליח לקבל אף יותר מ-150,000 שקל ותהיה חוברת מעולה ונשתמש בכסף להגדיל את פעילות פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה. היכולת של משרד הפרסום אשר זה עיסוקו לגייס פרסומות מלקוחותיו, לעצב להם את המודעות, לפעמים כחלק מקמפיין חוסכת לאתוס העמדה של איש מכירות לצורך העניין ואתוס מקבלת מוצר מוגמר לשביעות רצונה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.האם זה מכרז המוכוון ל"זכייה" של מכטינגר? (ל"ת)HAIFAMEN 06/2025/09הגב לתגובה זו0 0סגור



