תרבות ופנאי

הצל חושף: "פתאום הבנתי כמה התגעגעתי"

אחרי שנים של מאבקים פוליטיים הצל רוצה לחזור לעשות מוזיקה, אך זה לא יהיה פשוט אחרי כל כך הרבה שנים, ובמיוחד אחרי הדה-לגיטימציה שהוא עובר
מערכת ice |  1
הצל - יואב אליאסי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
הצל, יואב אליאסי, מוכר בשנים האחרונות כפעיל ימין עם מאות אלפי עוקבים בכל הרשתות. אך יש כאן דור שלם שגדל על השירים שלו ושל סאבלימינל, ולא שכח מה הם עשו לתעשיית הראפ בישראל. "אנשים קיבלו התקף נוסטלגיה חסר פרופורציה." אמר הצל בריאיון לגיל משעלי במאקו, "אני רואה את התגובות ברחוב, וגם חזרה אליי התשוקה הזו, שהייתה כבויה אצלי המון זמן. אני מוצא את עצמי באולפנים, כותב שירים ויוצר. עליתי שוב על הבמה בתחילת החודש והבנתי כמה התגעגעתי."
כזכור, צמד המפיקים דולי ופן תכננו לאחד את הצמד מחדש יחד עם שרית חדד לשיר "מנגלים", אך לבסוף סאבלימינל סרב לאיחוד, ושרית חדד לא הצליחה להגיע להסכמות עם המחליפים סטטיק ובן אל, ולבסוף יצא השיר ששמענו ביום העצמאות בהרכב של הצל, סטטיק ובן אל ואגם בוחבוט.
 
האיחוד עם סאב היה מחזיר את הניחוח של ימי האור והצל מ-2002 (במיוחד בתקופת גל הפיגועים), אך הביצוע המשותף עם סטטיק ובן אל פתח לצל את הדלת חזרה למיינסטרים, כמעט. "הפסיקו להשמיע אותי ברדיו, באופן טוטאלי. הדלת שלי פנימה הייתה נעולה וסטטיק היה צריך לפרוץ אותה עם לום. אבל היא נפתחה. עכשיו צריך לבדוק אם אני יכול להיכנס דרך החור או לא". אמר הצל למאקו. "האומץ של סטטיק ובן אל ושל אגם, זה לא כזה מובן מאליו."
 
הבעיה שעומדת בפני הצל להוציא שירים חדשים היא לא רק אהבת הקהל לישירים הישנים, אלא חוסר ההתקבלות שלו במיינסטרים של תעשיית המוזיקה וההשמעות. הסינגלים שהוציא מאז מבצע צוק איתן, אז הפך להיות פעיל ימין על מלא, לא זכו להשמעות התחנות הרדיו הציבוריות. "מה גלגלצ עשו? היו מקבלים סינגל חדש שלי ומתעלמים, אבל התחילו לשים את השירים שלי מפעם עם סאבלימינל, כדי שאני לא אוכל להגיד בבית משפט לא משמיעים אותי, כי איימתי לתבוע. וגם כשהיו משמיעים את השירים שלי היו 'שוכחים' להגיד את השם שלי: 'זה סאבלימינל בשירו...'. כאילו אני לא קיים." אז, הצל הבין כי יהיה לו מאוד קשה לחזור.
אך לבסוף זה קרה, והצל מעיד כי כשעלה לבמה שוב, "הרגשתי פאקינג רוקסטאר, אחי."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השירים שלו ושל סאבלימינל
    נראה לכם 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפוך גוטה, הפוך. אלה השירים של סאבלימינל..... הצל, כמו הצל, תמיד היה ברקע
    סגור