תרבות ופנאי

נועה קירל מכינה מזוודות: נבחרה המדינה שתארח את האירוויזיון

הזמרת שתייצג את ישראל תמריא לבריטניה בשנה הבאה, שנבחרה להיות המארחת מטעם אוקראינה הזוכה באירוויזיון 2022, שם תתקיים תחרות השירה הגדולה בעולם
מערכת ice |  2
נועה קירל (צילום shutterstock, אינסטגרם/ נועה קירל)
בריטניה תארח את תחרות האירוויזיון ב-2023 מטעם אוקראינה. האירוע בשנה הבאה יהיה "השתקפות אמיתית של התרבות האוקראינית" וגם יציג את המגוון של המוזיקה הבריטית באירוע ענק, בו גם תיקח חלק הנציגה הישראלית נועה קירל.
בהצהרה של מנכ"ל ה-BBC, טים דייווי, נאמר: "זה עניין של צער גדול שהקולגות והחברים שלנו באוקראינה לא יכולים לארח את תחרות האירוויזיון 2023. להתבקש לארח את תחרות המוזיקה הגדולה והמורכבת בעולם זו זכות גדולה. ה-BBC מחויב להפוך את האירוע לשיקוף אמיתי של התרבות האוקראינית לצד הצגת מגוון המוזיקה והיצירתיות הבריטית. ה-BBC יתחיל כעת בתהליך למציאת עיר מארחת שתשתף איתנו את אחד האירועים המרגשים ביותר שיגיעו לבריטניה ב-2023".
 
באוקראינה, מתחוללת בחודשים האחרונים מלחמה עקובה מדם בעקבות הפלישה של רוסיה.  זוהי המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945. זהו, עבור האוקראינים, מאבק קיומי נגד אימפריאליזם רוסי. צוות הכתבים והעורכים של BBC מתכוונים לסקר את המלחמה הזו כל עוד היא תימשך.
"אנו אסירי תודה על כך שה-BBC הסכים להעלות את תחרות האירוויזיון בבריטניה בשנת 2023", אמר מרטין אוסטרדהל, המפקח המנהלי של האירוויזיון. ה-BBC לקח על עצמו תפקידי אירוח עבור מדינות זוכות אחרות בארבע הזדמנויות קודמות. ממשיכים במסורת זו של סולידריות, אנו יודעים שהתחרות בשנה הבאה תציג את היצירתיות והמיומנות של אחד מגופי השידור הציבוריים המנוסים ביותר באירופה, תוך הבטחה שהזוכים של השנה, אוקראינה, יחגגו ויוצגו לאורך כל האירוע".
מיקולה צ'רנוטצקי, ראש מועצת המנהלים של UA:PBC, הוסיפה: "תחרות האירוויזיון 2023 לא תהיה באוקראינה אלא בתמיכה באוקראינה. אנו אסירי תודה לשותפי ה-BBC שלנו על שהפגינו סולידריות איתנו. אני בטוח שיחד נוכל להוסיף רוח אוקראינית לאירוע הזה ולאחד שוב את כל אירופה סביב הערכים המשותפים שלנו של שלום, תמיכה, חגיגת גיוון וכישרון".
ה-BBC אירח את האירוויזיון יותר פעמים מכל שדרן אחר, ואירח בלונדון ב-1960, 1963, 1968 ו-1977, אדינבורו ב-1972, ברייטון ב-1974, הארוגייט ב-1982 ובברמינגהאם ב-1998. העיר המארחת של השנה הבאה תיבחר בחודשים הקרובים לאחר תהליך הגשת הצעות שיושק השבוע. התאריכים לתחרות האירוויזיון 2023 יפורסמו בבוא העת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פחחח מציבה תנאים
    מירה 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני במקום הועדה הייתי בוחרת בואלרי שיכולה לייצג אותנו הכי טוב, עם שיר בעברית בערבית ובאנגלית בקולה הצלול ובמראה האצילי שלה.
    סגור
  • 1.
    יהיה "ישראל קולינג" שנה הבאה? (ל"ת)
    מעריצת ESC 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור