תרבות ופנאי

ביונסה גדולה מהחיים: בדרך לשיא של שבעה אלבומים בפסגה

אם האלבום "רנסנס" יטפס למקום הראשון בדירוג בילבורד 200, ביונסה תהיה לזמרת היחידה שכל שבעת אלבומיה כבשו את צמרת הדירוג היוקרתי הזה. שלמות. החדש של Bey צפוי למכור יותר מ-300 אלף בסוף השבוע הראשון ליציאתו
מערכת ice | 
ביונסה (צילום פייסבוק/ ביונסה)
בסוף השבוע יצא בקול תרועה אלבום האולפן השביעי והמדובר של ביונסה - "רנסנס". הביקורות אוהדות עד מתעלפות, במועדונים הוא נרקד בהתלהבות, וגם מקצב המכירות בסופ"ש הראשון הזמרת יכולה להתנועע בשמחה. האלבום יוסיף להכנסות האדירות של הזמרת שעליהן דווח לאחרונה.
זו עקביות מרשימה לאמנית בת ה-40, שנמצאת כבר עשורים בטופ, מ-2003 כסולנית. ולפי קצב ההשמעות והמכירות בסוף השבוע הראשון לשחרורו, "רנסנס" בהחלט עשוי להציב סופית את ביונסה בליגה משלה: אם כמו בתחזיות האלבום יטפס למקום הראשון בדירוג הבילבורד 200, ביונסה תעשה היסטוריה כזמרת היחידה ששבעת אלבומי האולפן הראשונים שלה התברגו בצמרת הדירוג היוקרתי. זה גם עשוי להיות האלבום הזוכה הראשון לשנה זו שהוציאה זמרת אישה.
לפי נתונים ודוחות הורדה דיגיטלית מוקדמת בארה"ב, השביעי של Bey צפוי למכור יותר מ-300 אלף בסוף השבוע הראשון ליציאתו, זאת למרות הדלפה מוקדמת שלרוב מכרסמת במכירות.
 
צפי המכירות של רנסנס: בשבוע הראשון בסך הכל: 275 אלף עד 315 אלף; בשבוע הראשון (טהור): 125 אלף עד 155 אלף; דירוג בבילבורד 200: מספר 1. ל"רנסנס" יש כרגע ציון של 88/100 ב-Metacritic, מה שמעיד על ביקורות חיוביות מאוד - אם כי מבקרים רבים מסכימים שהוא נופל מאלבומי השיא של ביונסה.
באלבום 16 רצועות באווירה קצבית ומעושנת של מועדוני לילה וחשפנות, אולמות נשפים, ברים ומרתפי יין, לסירוגין. מקצבים שחורים עם קריצה קווירית אופנתית. הסינגל הראשון מהאלבום, "Break My Soul", הצליח מאוד וגם עורר טענות כנגד ביונסה על גניבה מוזיקלית. גם עטיפת האלבום עוררה סערה בגלל הלבוש המינימלי של ביונסה. יש באלבום מספר שירים טובים, ומחוות לדונה סאמר ולגרייס ג'ונס.
שש שנים אחרי האלבום "לימונדה", "רנסנס" יוצא לטריטוריה קולית חדשה. לפי מבקרים, יחסית לשני האלבומים שקדמו לו "רנסנס" הוא אלבום שמח, עם קפיצה לניו אורלינס, דיסקו-פופ של שנות ה-70, גוספל, פאנק וטכנו. בהצהרה שפורסמה באתר שלה, ביונסה תיארה את האלבום החדש כ"מסע יפהפה של חקר" ו"מקום לצרוח, לשחרר, להרגיש חופש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה