תרבות ופנאי

אבל בעולם התרבות: צביקה פיק הלך לעולמו בגיל 72

אבדת ענק לעולם התרבות הישראלי, לאחר שהזמר נמצא ללא רוח חיים בביתו, הותיר אחריו חמישה ילדים ומאות שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל
מערכת ice |  2
צביקה פיק (צילום רפי דלויה)
אבידה ענקית לעולם התרבות ולמדינת ישראל בכלל. הזמר, היוצר והמלחין, מהחשובים שידעה המדינה, צביקה פיק, נפטר היום (ראשון) ממש לפני יום הולדתו ה-73 והותיר אחריו חמישה ילדים.
פיק, שעבר קריירת ענק, כתב שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל, להיטים שזכו באירוויזיונים, נמצא הבוקר ללא רוח חיים. למי ששכח, פיק עבר אירוע מוחי לפני כארבע שנים במהלך טיסה מלונדון לישראל. בעקבות האירוע הטיסה נחתה בוינה שם הוא פונה לטיפול בבית חולים מקומי.
 
״הטייס החליט לעצור את המטוס ואני הלכתי לבית חולים לעשות בדיקות״, סיפר בראיון לחיים אתגר בקשת 12. ״זה לא נעים פתאום באמצע הלילה להיות לבד בבית חולים, אבל הבנתי שאנשים רוצים לעזור לי".
מאז האירוע הופצו שמועות באשר למצבו הבריאותי והבוקר התבשרו מקורביו על מותו. פרטי לוויתו יימסרו בהמשך היום, כאשר תחנות הרדיו מנגנות את מיטב שיריו לאות כבוד והוקרה על פועלו לאורך השנים.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אבל על עולם התרבות?
    רועי בנעזר 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לכם את הכתבה הזאת בפורמט יותר צבוע? איפה היה עולם התרבות כשקברו את המסכן הזה חיים ונידו אותו כאילו היה מצורע על לא עוול?
    סגור
  • 1.
    אגדה ושמה צביקה פיק.
    ריקה 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צביקה פיק היקר והאהוב, היה אגדה כבר בחייו. הוא ידע זאת, אני ידעתי זאת ומביני תרבות ומוסיקה ידעו זאת. צביקה הפציע בחיינו ובארצנו הקטנה והפרובנציאלית ככוכב שביט. תחילה לא ידענו איך ״לאכול אותו״, כשהפציע הארץ היתה בת כ - 16 שנים. הוא הביא ניחוח של העולם הגדול. מעולם לפני כן - לא נכתבה מוסיקה כפי שכתב הוא ומעולם קודם לא נראה זמר כמותו. הופעתו היתה יפיפיה, תמיר וגבוה ובעל רעמת שיער ארוכה, בגדיו זהרו, הוא נראה ונשמע כמו כוכב פופ בינלאומי. אחרי התפקיד במחזמר ״שיער״, כוכבו דרך, הלך מחיל לחיל, כשהוא כותב מוסיקה מלודית נפלאה, שירי משוררים שהלחין, הופעות בפסטיבלים שונים, זכיות לרוב והוקרה. צביקה פיק היה קומפוזיטור נפלא ופרפורמר ענק. אבל היה גם אדם נפלא, חם ואוהב, אבא נפלא ואיש משפחה לדוגמה. אני נפרדת ממך איש יקר ואהוב, לעולם תשאר בלבבות האוהבים אותך והמעריצים. השארת אותנו עם נכס תרבותי מוסיקלי ענק. נוח על משכבך בשלום.
    סגור