תרבות ופנאי

אחוזה מפוארת מלפני 1,000 שנים תיפתח השבוע לקהל

חפירה ארכיאולוגית מיוחדת ברהט חשפה אחוזה עתיקה ומפוארת מלפני 1,200 שנים והחל מסוף השבוע הקרוב הקהל יוכל לבוא לבקר - ללא תשלום

מערכת ice |  1
ממצאי החפירה (צילום רשות העתיקות)
באופן לא מפתיע מתגלים בארץ באופן תכוף אוצרות עותקים ולכן בטרם החלה העיר רהט בהתרחבותה, ביצעה רשות העתיקות חפירות ארכיאולוגיות מיוחדות באזור ולגילויים האלו היא לא ציפתה. הארכיאולוגים הופתעו לגלות רשת של קמרונות ומתחתם בור מים, ידי אדם, חצובה בעומק של כשלושה מטרים.
 
המבנה הגדול מקיף חצר מרכזית ולו מספר אגפים בעלי חדרים למטרות שונות. באחד מאלו נמצא אולם שהשתמר ובו ריצוף משיש, אבן וציורי קיר בצבעי אדום, צהוב, כחול ועוד. לצד אולם זה התגלו חדרים נוספים, תנורים, שברים של כלי הגשה יוקרתיים מזכוכית ורבים אחרים.
 
מנהלי החפירה סיפרו כי מדובר בתגלית מיוחדת ובלתי צפויה ושמדובר בבנייה מוקפדת. בנוסף, סביר כי טרם נחפרו מערכות תת קרקעיות נוספות אליהן מובילים הקמרונות שהתגלו עד כה. יתרה מכך הסיקו כי מדובר במבנה שאפשר לדיירי הבית להלך בו מתחת לפני האדמה, לשהות בו בימים החמים ולאחסן אוכל בקירור. לכן, מעריכים מנהלי החפירה כי מדובר בבעלי בית עשירים וממעמד גבוה בתקופה אסלאמית מאוחרת.
 
האחוזה העתיקה הזו היא לא התגלית הראשונה באזור ובסמיכות אליה נחשפו בעבר מסגדים הנחשבים לבין העתיקים ביותר בעולם. בעקבות הגילויים האחרונים הללו רשות העתיקות ורשות הבדואים החלה לפתח תכנית לשימור ופיתוח הממצאים, בשיתוף עירית רהט.
תודות לצעדים אלו, אתר החפירה ייפתח לראשונה ביום ה', 25.8.2022, לקהל הרחב וללא תשלום. על מנת לבקר יש להירשם בדף הפייסבוק של רשות העתיקות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חפירות ארכיאולוגיות
    זאב 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לו היו חופרים יותר היו מוצאים יותר כשלא משקיעים בכלום אז אין כלום להשקיע בתחום הארכיאולוגיה להוכיח לכולם מה ההסטוריה של ארץ ישראל ולהביא את ווטרס שילמד עם עוד כמה
    סגור