אסטרטגיית אוקיינוס כחול, עכשיו תבינו מה זה אומר

אסטרטגיית אוקיינוס כחול (Blue Ocean Strategy) פועלת על גילוי ופיתוח שווקים בתוליים, שם האפשרות למעורבות תחרותית מועטה או אפסית.
מערכת ice | 
מונח המתאר תחום שיווקי חדש ובלתי נגוע, בניגוד ל"אוקיינוס אדום" שבו התחרות רבה וחריפה (אדום מ"דם הקרבות"). האוקיינוס הכחול מייצג את האפשרות ליצור שוקים חדשים, על ידי פריצת דרך ופתרונות חדשניים, היוצרים ערך חדש ובידול מהמתחרים.
 
בתוך מסגרת אסטרטגיית "אוקיינוס כחול", חשובה חשיבה מחודשת על מהות הערך שהחברה מציעה - "חדשנות ערך" (Value Innovation). העיקרון הזה דוחף לכיוון הגדלת ערך עבור הלקוחות דרך חידושים ופיתוח של מאפיינים חדשים למוצרים או שירותים, תוך שמירה על יעילות עלויות. בכך, משיגים קהל יעד חדש בשוק חדש בו אין תחרות כמו בשווקים הקיימים. 
 
בעזרת חדשנות ערך, חברות שואפות להעלות את רמת הביצועים או להגדיל את הערך בצורות שעדיין לא בוצעו על ידי מתחרים ולבדוק דרכים להפחתת העלויות באותו הזמן. כך, הן מאתגרות את המתחרים ויוצרות יתרון תחרותי בולט שיכול להוביל להצלחה בשוק - אוקיינוס כחול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה