דיגיטל וטק

מיקרוספט מכריזה על "מסגרת עבודה" בפלטפורמות AI

לחץ רלגולטורי מכיוון האיחוד האירופי גרם לענקית הטכנולוגיה לנסח "מסגרת עבודה" בת 11 עקרונות שלפיהם היא מתכוונת להפעיל את שירותי ה-AI הג'נרטיביים שלה. המטרה המוצהרת: שמירה על המידע המוזן למודלים. המטרה הלא מוצהרת: קו הגנה של החברה במקרה של תביעה 
רועי בהריר-פרל | 
מיקרוסופט (צילום unsplash, Magma Images)

בהמשך לשותפות עם Mistral AI - סטארט-אפ צרפתי שפיתח מודל שפה ג'נרטיבי גדול - מיקרוסופט ממשיכה לעבוד קשה כדי להסוות את היותה מונופול חוסם תחרות בתחום נוכח השותפות העמוקה שלה עם חברת OpenAI. 
במסגרת כנס המובייל העולמי בברצלונה, הציגה החברה מעין "מסגרת עבודה" חדשה שנקראת "עקרונות הגישה ל-AI" והיא למעשה תוכנית בת 11 שלבים שעל פי החברה תאפשר "לשלוט באופן שבו כולנו במיקרוסופט נפעיל את פלטפורמת המידע של ה-AI ואת שאר נכסי ה-AI שלנו ברחבי העולם". 
 
בין העקרונות, או הנקודות, שמציינת החברה נמצאת מחויבות שלה לווידוא שמידע לא יזלוג החוצה ממודלי האימון של הכלים השונים, כמו גם התחייבות לאפשר ללקוחות להחליף את שירותי הענן שלהם לפי רצונם, תשומת לב לבנייה "ירוקה" ככל האפשר של דאטה סנטרים והתמקדות בהגנת סייבר סביב שירותי ה-AI. 

עיתוי ההצהרה של מיקרוסופט אינו מקרי. היא מגיעה בעקבות הגברת הלחץ הרגולטורי של האיחוד האירופי על החברה נוכח השקעה של 13 מיליארד דולר ב-OpenAI - מה שהפך את מיקרוספט לבעלים של 49% מהחברה. 

התוכנית החדשה מתייחסת ברובה לאופן שבו חברות מצד שלישי ישתמשו בפלטפורמות של מיקרוסופט כדי לפתח מוצרי AI. על פי מיקרוסופט, "אם הם מאמנים את המודל שלהם באמצעות הפלטפורמה או הכלים שלנו, אנחנו מכירים בכך שהמידע שלהם שייך להם בלבד ולכן לא תהיה לנו גישה אליו - ולא נשתמש בו על מנת להתחרות באותן חברות. 

העקרונות, יש לציין, לא מהווים חוקים מחייבים מבחינתה של מיקרוסופט, כשבנוסף לכך החברה לא פירטה כיצד הם ייושמו הלכה למעשה. עם זאת, הם מהווים הצהרת כוונות שאפשר לצפות לקיומה - ובעיקר כמשהו להישען עליו במקרה של תביעה או חקירה רגולטורית נגד החברה. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה