דיגיטל וטק

אמזון נגד ChatGPT: מודל ה-AI החדש שידחוק אותו הצידה?

ענקית הקמעונאות תצטרף בקרוב רשמית לקרב ה-AI עם מודל חדשני שמתמקד בהסקה מתקדמת בעלויות נמוכות. האם זה האיום האמיתי על שליטתה של OpenAI וגוגל בשוק הבינה המלאכותית?
רפאל בן זקרי | 
אמזון מגיעה לבתי הקולנוע (צילום unsplash)
התחרות בעולם הבינה המלאכותית ממשיכה להתחמם, כאשר לצד OpenAI, גוגל וחברות סיניות כמו DeepSeek, גם אמזון נכנסת למשחק עם פיתוח מודל AI חדש. לפי דיווח של Business Insider, אמזון מפתחת מודל בינה מלאכותית תחת מותג Nova, שיתמקד ביכולות "הסקה" מתקדמות, בדומה למודלים כמו o3-mini של OpenAI ו-R1 של DeepSeek.
מודלים בעלי יכולות הסקה פועלים בצורה שיטתית ומדורגת כדי לספק תשובות אמינות יותר בתחומים כמו מתמטיקה ומדעים. לפי הדיווח, אמזון בוחנת ארכיטקטורה היברידית שתאפשר שילוב בין תגובות מהירות לבין עיבוד מעמיק של מידע – גישה הדומה לזו של Claude 3.7 Sonnet מבית Anthropic.
החברה גם שואפת להפוך את המודל שלה ליעיל כלכלית יותר מהמתחרים, אך הדבר עשוי להיות מאתגר, במיוחד לנוכח המחירים האטרקטיביים ש-DeepSeek מציעה למודלים שלה.

השקת המודל עשויה להתרחש כבר ביוני הקרוב, והוא צפוי להשתלב בפלטפורמת הבינה המלאכותית של אמזון, לצד שירותי הענן שלה. אם יצליח לעמוד בציפיות, Nova עשוי להפוך לשחקן משמעותי בזירת ה-AI העולמית, הנשלטת כיום בעיקר על ידי OpenAI וגוגל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה