דיגיטל וטק
שדרוג הענק של אפל? מיקרוסופט עשתה את זה כבר ב-2009
אפל הציגה אמש את Liquid Glass – ממשק נוצץ ושקוף שמגיע לכל מכשירי החברה. אבל כשמביטים מקרוב, קשה להתעלם מהדמיון ל-Windows 7 של מיקרוסופט. אז מה באמת שונה – ולמה זה דווקא מרגיש מוכר?
אפל חשפה אמש באירוע הפתיחה של כנס המפתחים WWDC 2025 את Liquid Glass – שפת עיצוב חדשה שמיועדת לכל מערכות ההפעלה של החברה. מדובר בממשק בעיצוב שקוף וחדשני, שמגיב לסביבה ולתוכן, ונועד ליצור חוויה ויזואלית דינמית ועשירה. העיצוב החדש אומנם מוצג כחדשני, אך לא ניתן להתעלם מהדמיון לעיצוב Aero של מיקרוסופט מ-Windows 7, שהוצג כבר לפני כ-15 שנה.
המהלך, מהמקיפים שביצעה אפל בשנים האחרונות, כולל יישום של Liquid Glass בכל מערכות ההפעלה שלה: iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe, watchOS 26 ו-tvOS 26. האלמנטים השקופים שולבו בלב ממשקי המשתמש – מסרגלי ניווט ועד ווידג'טים ומסכי נעילה – עם אפקטים של אור והשתקפות שמגיבים בזמן אמת לפעולות המשתמש.
למרות ההשראה מהעבר, באפל מדגישים כי לא מדובר רק בקישוט גרפי אלא בממשק שמשרת את חוויית השימוש עצמה: תפריטים שמשנים גודל לפי ההקשר, כפתורים שמתכווננים אוטומטית, ואינטראקציה שמתבצעת בשכבות דינמיות. ברוח דבריו של סטיב ג'ובס, באפל שואפים לכך שהעיצוב לא רק ייראה טוב – אלא גם ישנה את האופן שבו המשתמשים עושים שימוש במכשיריהם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


