דיגיטל וטק

טסלה באיחור ענק: מוניות ללא נהג מגיעות לכבישי העיר הזו

אחר שנים של הבטחות ועיכובים, טסלה סוף סוף משיקה שירות מוניות אוטונומיות ניסיוני, ברקע המתחרות שכבר פועלות בשטח. האם טסלה פיספסה את המרוץ?
רפאל בן זקרי | 
סייברטראק (צילום shutterstock)
לאחר תקופה של הבטחות, טסלה השיקה באופן רשמי שירות מוניות אוטונומיות ראשון – והחלה להפעיל צי ניסיוני של רכבים אוטונומיים באוסטין, טקסס. השירות, שפועל בשלב זה במתכונת מצומצמת ובהזמנה בלבד, מבוסס על כ-20 רכבי Model Y, ופתוח בשעות הלילה המוקדמות (6:00–00:00) עבור משתמשים נבחרים בלבד.
הנסיעות מוצעות במחיר קבוע של 4.20 דולר, וכוללות עובד טסלה היושב במושב הנוסע הקדמי – אך לא בתפקיד נהג פעיל. השירות מוגבל גאוגרפית לאזור הדרומי של העיר, ואינו כולל את שדה התעופה המקומי. החברה מציינת כי השירות יוגבל בתנאי מזג אוויר קשים, וייתכן שייעזר בנהגים מרחוק (teleoperators) במקרה של תקלות או מכשולים לא צפויים.
אמנם המהלך מהווה פריצת דרך עבור טסלה, אך הוא מגיע באיחור משמעותי מהיעדים שהציב אילון מאסק – שטען כבר ב-2019 כי יהיו מיליון רכבים אוטונומיים על הכבישים עד 2020. עד כה, טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של טסלה ספגה ביקורת וחקירות בטיחות בעקבות בעיות במערכות ה-Autopilot ו-Full Self-Driving, שנדרשות עדיין לנוכחות פעילה של נהג.
המהלך של טסלה מציב אותה בתחרות ישירה מול Waymo, Zoox ו-May Mobility, שכבר מפעילות שירותי רובוטאקסי במספר ערים בארה"ב.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה