דיגיטל וטק
הסוף של הדפדפן הפופולרי? זה האיום שמרחף על Chrome
משרד המשפטים האמריקני לוחץ למכור את הדפדפן הפופולרי, אך השופט לא צפוי לכפות על גוגל למכור בכוח, מה שמשאיר את השאלה: מי באמת יכול לנהל את הדפדפן ששולט על גלישה של מיליארדי משתמשים?
המאבק סביב עתידו של דפדפן Chrome נכנס להילוך גבוה, כאשר משרד המשפטים האמריקני עדיין לוחץ לחייב את גוגל למכור את הנכס הדיגיטלי ששולט כיום בכ-60% משוק הגלישה העולמי. אלא שלפי דיווחים מהדיונים, השופט ככל הנראה לא יורה על מכירה כפויה, מה שמשאיר את השאלה מי, אם בכלל, תוכל לנהל את הדפדפן הפופולרי בצורה הוגנת.
הבעיה המרכזית של Chrome הוא עצם היותו פלטפורמה ששולטת באופן שבו מיליארדי משתמשים ניגשים למידע ומבצעים חיפושים. שליטה בברירת המחדל של מנוע החיפוש מעניקה יתרון עצום, בדיוק כפי שגוגל נהנית ממנו כיום, כשהיא מקדמת את מנוע החיפוש שלה מתוך הדפדפן. גם אם שחקניות אחרות כמו אנבידיה, אורקל, או אפילו Perplexity ויאהו היו רוכשים את Chrome, החשש הוא שכל גוף עם אינטרס עסקי בשוק החיפוש ינצל את כוחו להטות את התוצאות לטובתו.
עוד ב-
לטענת חלק מהמומחים, הפתרון לא טמון בהעברת הדפדפן מידיים פרטיות אחרות, אלא אולי בהפרדה מבנית או בפיקוח הדוק יותר. אלא שכאן נכנס הקושי. Chrome דורש השקעות עתק של אלפי עובדים, פיתוחים מתמשכים ותחזוקה אדירה. קשה לדמיין גוף שיפעל לטובת הציבור בלבד מבלי להפעיל מנגנוני רווח, ולכן ייתכן שבפועל השארת Chrome בידי גוגל, עם רגולציה קפדנית יותר, היא הרע במיעוטו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



