דיגיטל וטק

ליכלוכים, שקרים והוצאות מהארון: אחרי התהילה וההשפלה - אפליקציית 'סיקרט' נסגרת

היא התחילה אצל החברים בהיי-טק, התגלגלה אל משרדי הפרסום ואז הפכה לאוייבת אנשי המוסר. שנה אחרי  - אפליקציית 'סיקרט' נסגרת
ליאור נאור |  2
secret סיקרט (צילום יח"צ)
כרוניקה של מוות ידוע מראש: הכל היה באפליקציית סיקרט שנולדה רק לפני כשנה, וסיימה את דרכה הלילה, על פי החלטתם של מייסדיה. היא פרצה בתחילה בעיקר בקרב אנשי היי-טק ומנכ"לים, שנהנו לחשוף סודות מקצועיים ודעות על קולגות ואט אט התפשטה לאנשי פרסום, הקהילה הגאה ועד לבני נוער, שנהגו בה ללא רחמים.
גם בישראל עשתה האפליקציה מסלול קהל דומה, ולא פעם עלתה לכותרות בהקשרים שלילים. ההצלחה של 'סיקרט' בישראל הייתה כה גדולה, עד שמספר משרדי פרסום העלו בה קמפיינים, כשהראשון שבהם היה 'אקליפטוס'. בנוסף, צצו כמה עמודי פייסבוק שפרסמו ציטוטים נבחרים מתוך האפליקציה.
הצרות התחילו כשבמקום במה לסודות ווידואים אישיים הפכה האפליקציה למקות לסגירת חשבונות, תקיפות, עברות צנזורה ושקרים. הביקורת הייתה רבה, העניין הגיע לדיון בכנסת וגם יוצרי האפליקציה הבינו שהם מאבדים שליטה. כל אלה הביאו את אחד מממייסדי 'סיקרט', דייויד ביטו, להודיע על סגירת האפליקצייה שכבר אינה זמינה בחנויות ההורדות. 
בבלוג של 'סיקרט' כתב ביטו כי "לאחר הרבה מחשבה והתייעצות עם מועצת המנהלים שלנו, החלטתי לסגור את 'סיקרט'. זו הייתה ההחלטה הקשה ביותר בחיים שלי והיא מעציבה אותי מאוד שלי". בדבריו התייחס גם לנסיבות, שהובילו להחלטת הסגירה: "לרוע המזל, 'סיקרט' אינה מייצג את החזון שהיה לי בזמן שיצאנו לדרך".
ביטו מתכוון לכך שמרבית המשתמשים עשו שימוש לרעה באפליקציה והיא הפכה במה לבריונות רשת, וזו למעשה הסיבה המרכזית לסגירה. במהלך חייה גייסה 'סיקרט' כ-35 מיליון דולרים, כאשר בעלי המניות הבטיחו להחזיר את הכסף שנותר בקופתה למשקיעים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תורידו Wall יגנובים
    נועה 04/2015/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפליקציה שמאפשרת לרשום על אנשים בצורה אנונימית http://bit.ly/1zgw0Vp תבדקו מה רשמו עליכם
    סגור
  • 1.
    עצוב לראות כמה נמוך הגענו
    R2D2 04/2015/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני בטוח שרק טוב יצא מהסגירה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נתנו עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שכבר לא ילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה של בבונים מניבים פירות בסופו של דבר.
    סגור