דיגיטל וטק

טוויטר תאפשר לעבוד מהבית, פייסבוק תפצה עובדים ב-52 מיליון דולר

ברמת הפרט: המשבר חושף את אופי היחסים שבין חברות הענק לעובדיהן הקטנים - טוויטר מאמצת עבודה מהבית, אפל תנסה להחזיר עובדים למשרדים בהדרגה ופייסבוק תשלם לבקרי תוכן עם פוסט טראומה

רועי בהריר-פרל | 
החזרת עובדים לעבודה (צילום freepik, pixabay)
ענקיות הטק והדיגיטל בעמק הסיליקון ממשיכות לבצע הערכות מצב תכופות בנוגע למציאות המשתנה עקב מגיפת הקורונה. המסקנות לא בהכרח משותפות לכולן וניתן לגזור מהן על האופן שבו הן רואות את העובדים, כמו גם על איך הן מתכננות את עתידן הקרוב. 
טוויטר החליטה לאפשר לחלק מעובדיה לעבוד מהבית לזמן בלתי מוגבל
בטוויטר מעריכים, לצערנו, כי המגיפה תישאר עמנו עוד זמן רב וכי ייתכן מאוד שכמה מהשלכותיה תהיינה קיימות מעתה והלאה. לכן, החליטו בחברה לאפשר לכמה מבין העובדים להמשיך לעבוד מהבית גם אחרי שהמשבר יסתיים, לתמיד. 
"עקב המצב המיוחד אנחנו שמים בימים אלה דגש על ביזוריות ועל סיוע לכוח האדם שלנו לעבוד מכל מקום", נמסר מהדוברות של טוויטר, "החודשים האחרונים הוכיחו שאנחנו יכולים לגרום לזה לעבוד. לכן, אם יש אצלנו עובדים שיכולים לעבוד מהבית ורוצים בכך, אנחנו נדאג לזה". 
טוויטר, שהייתה אחת החברות שהגיבו למגיפה במהירות ובקשיחות, הודיעה כי משרדיה לא ייפתחו לפחות עד ספטמבר וביטלה את כל האירועים המתוכננים לשנת 2020 ואת רובן המוחלט של טיסות העסקים. בפייסבוק ובגוגל, אגב, צופים המשך עבודה מהבית רק עד סוף השנה. 
אפל תחזיר בקרוב את העובדים למשרדים 
בניגוד לטוויטר, באפל ככל הנראה סבורים שעבודה מהבית פחות אפקטיבית, ומצפים בקוצר רוח לפתיחתם המחודשת של משרדי החברה. זאת, לטענת החברה, כצעד מתבקש לאחר פתיחתם של כמה סניפים מרכזיים שלה בערים שונות בעולם. 
לפיכך, בחברה מתכוננים לחזרה מדורגת לפעילות במשרדים, כשהגל הראשון של החוזרים, שכבר החל וצפוי להימשך עד סוף החודש, מורכב מעובדים שנתקלו בבעיות שונות במהלך עבודתם מהבית בימי הסגר. בכך הכוונה היא בעיקר לעובדים בתחום החומרה, שקצב עבודתם הואט משמעותית. הגל השני ייצא לדרך, לדברי בכירים בחברה, בתחילת יולי. 
טסלה תורשה להחזיר את העובדים למפעל במפרץ סן פרנסיסקו 
בתום קרב קשוח בין מנכ"ל טסלה אלון מאסק לבין רשויות מחוז אלמנדה שבקליפורניה, בו ממוקם מפעל המכוניות החשמליות היחיד של טסלה בארצות הברית, נמצאה פשרה שסוללת את דרכם של העובדים בחזרה למפעל. 
כזכור, מאסק פתח את המפעל ביום שני האחרון בניגוד להוראות הסגר של המחוז, הגיש תביעה נגד המחוז ואיים להעביר את המפעל לנבאדה או לטקסס. כעת, על פי ציוץ של אגף הבריאות של מחוז אלמנדה, המפעל יוכל לשוב לייצור מלא כבר ביום שני הקרוב, בהתאם להגבלות של ריחוק חברתי. עדיין לא ברור  אם טסלה תיקנס בדיעבד על פתיחתה הלא חוקית, או שמא תצא מהעניין ללא פגע. 
פייסבוק תפצה ב-52 מיליון דולר בקרי תוכן עם פוסט טראומה 
אמנם לא קשור באופן ישיר לקורונה, אבל אין ספק שמדובר בבשורה חשובה, במובנים מסוימים אף תקדימית: מי שבנוסף ללחץ הנפשי מהמגפה סובל גם מהפרעת דחק פוסט טראומתית, עקב היחשפות לתכנים קשים במהלך עבודתו כבקר תכנים בפייסבוק, יזכה לפיצוי כספי. 
הסכמת החברה להעניק פיצויים ל-11,250 עובדים שלה ברחבי העולם, בגובה של  1,000 דולר לעובד, התקבלה במסגרת פשרה בבית משפט, לאחר דיון בתביעה שהגישה הבקרית סלנה סקולה בשם הבקרים הפגועים. בנוסף לפיצוי פייסבוק הבטיחה לסייע לאותם עובדים נפשית גם בדרכים אחרות. 
תפקידים של עובדים אלה המועסקים על ידי חברה חיצונית, הוא לעבור על תכנים שמיועדים לפרסום בפייסבוק ולפסול את אלה מביניהם שמכילים חומרים "רעילים", לרבות אלימות, הסתה, פייק ניוז ועוד, תמורת 15 דולר לשעה. ביולי שעבר, אגב, מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג טען שמדובר באנשים "מעט אובר-דרמטיים". עכשיו, כאמור, הוא משלם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה