דיגיטל וטק

רכישות של חברות והחתמת כוכבים: כך ספוטיפיי מקווה לנצח במלחמות הפודקאסטים

תקופת הקורונה הייתה שעתן היפה של עולמות התוכן, במיוחד הפודקאסטים ובספטופיי היכו על הברזל החם עם החתמת שמות נוצצים, תוכן מגוון, השקעה בחברות עם טכנולוגיה מתקדמת, פרסומות ומנויים בתשלום - כל המרכיבים לניצול ההזדמנות
כפיר אדר | 
spotify (צילום unsplash)
תופעה אחת גדולה במהלך המגפה של שנת 2020 הייתה העלייה בצריכת האודיו הדיגיטלי כשמיליוני מאזינים בכל הגילאים פונים למוזיקה מקוונת ופודקאסטים כדי להעביר את התקופות החשוכות ביותר שלהם. ספוטיפיי הייתה חברה שקצרה את הפירות של שינוי הפרדיגמה הזו.
מי שמוביל את המהלך הוא מנהל התוכן והפרסום הראשי של ספוטיפיי דון אוסטרוף, שעסוק בבניית ספריית הפודקאסטים של החברה וזרמי הפרסום בעולם. מעבר למוזיקה, כעת יש בספוטיפיי ספרייה עם מעל 2 מיליון פודקאסטים בפלטפורמה שלה בשפות שונות המשתרעות על תחומי עניין החל מקומיקס ופוליטיקה ועד ספורט.
"המטרה שלנו היא להיות מספר 1 בפודקאסטים", אמר אוסטרוף בזמן שנאם באירוע השידור החי של רשת CNBC Evolve "אנחנו רוצים לאסוף את הכישרון הכי טוב מתחת לגג שלנו. אין זה פלא כי היא זכתה לניצחון מוחץ בתחום תוכן הפודקאסטים לאחר ששמה ידה על ידוענים כה מוכרים כמו הנשיא לשעבר ברק אובמה, הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה, הקרדשיאנס וג'ו רוגן.
המופע של רוגן, The Joe Rogan Experience, שהושק לפני יותר מעשור, בנה קהל מעריצים מאסיבי ונאמן. זהו אחד הפודקאסטים הפופולאריים ביותר בעולם, המדורגים בראש המצעדים בשירותי הפודקאסט הגדולים של אפל וגוגל. בני הזוג אובמה חתמו על עסקה רב שנתית להפקת פודקאסטים באופן בלעדי עבור ספוטיפיי, באמצעות חברת המדיה שלהם Higher Ground Productions.
גם עסקאות השותפות של ספוטיפיי היטו את הכף לטובתה, כולל זו שפיתחה עם DC Comics שתאפשר לה לבצע הופעות נרטיביות ולמכור מודעות סביב דמויות DC Comics, כמו באטמן והארלי קווין. "זה היה קל יותר ממה שחושבים לשכנע את הכישרונות הללו להצטרף לאופק החדש הזה שאנו בונים", אמר אוסטרוף. "הם מבינים שפודקאסט הוא המדיום הגדול הבא בתקשורת. אנשים צעירים ומבוגרים נודדים כולם למרחב הזה".
לדברי אוסטרוף, החברה השקיעה את השנה האחרונה בחיזוק עסקיה באמצעות רכישה. "בנינו את העסק בצורה אסטרטגית מאוד", אמר. בנובמבר רכשה החברה את חברת האד-טק מגפון בעסקה של 235 מיליון דולר. מגפון מציע טכנולוגיה עבור מפרסמי פודקאסטים ומפרסמים המחפשים משבצות ממוקדות בפודקאסטים. הוא מציע כלי אירוח, הפצה והכנסת מודעות עבור מפרסמי פודקאסטים כמו ESPN ו-The Wall Street Journal, ומפרסמים יכולים להשתמש בטכנולוגיה של החברה כדי למצוא קהלים ברחבי תוכן הפודקאסט של אותם מפרסמים.
בפברואר רכשה ספוטיפיי את חברת חדשות הספורט והבידור The Ringer. בשנה שעברה היא רכשה את גימלט מדיה ואנקור בסכום כולל של כ-340 מיליון דולר. היא גם רכשה את Parcast תמורת כ-55 מיליון דולר. לאחר שהכריזה על עסקת רינגר, אמר מנכ"ל Spotify, דניאל אק, למשקיעים כי החברה תמשיך להשקיע בתחום הפודקאסט ורואה במתכונת דרך לצמיחה בחברה, "על מנת שנמשיך בצמיחה ובמסלול שלנו, ידענו שאנחנו רוצים להרחיב מה המשמעות של להיות רשת שמע באמת", אמר אוסטרוף.
פרסום הוא אחת הדרכים להשיג זאת, לדברי אוסטרוף, בעוד שהיא ציינה גם את הירידה הגדולה בטלוויזיה והעלייה בדיגיטל. "כאשר מפרסמים המעוניינים למצוא קהל צעיר זה המקום המושלם. זה גם מאפשר למפרסמים לנהל מערכת יחסים אינטימית יותר עם המשתמש, וזה דבר שהם מעריכים ומכבדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה