דיגיטל וטק

מיליונים או שנדליף הכל: Acer ניצבת מול דרישת הכופר הגבוהה אי פעם

האחראית לפריצה היא קבוצת ההאקרים REvil, שכבר פרסמה בדארקנט כמה וכמה מסמכים פיננסיים של אייסר. ענקית המחשבים הטאוייונית עדיין לא החליטה כיצד להגיב
רועי בהריר-פרל | 
סייבר (צילום freepik)
ענקית המחשבים הטאיוואנית אייסר מתמודדת בימים אלה עם מתקפת כופר של קבוצת ההאקרים REvil, שניסתה בעבר לסחוט 2 מיליון דולר מדונלד טראמפ, הפיצה ברשת 2.4 ג'יגה של מסמכים משפטיים השייכים לכוכבת הפופ ליידי גאגא וניסתה גם למכור מידע על מדונה.
על פי הדיווחים, קבוצת רוויל דרשה מאייסר להעביר לידה 50 מיליון דולר עד ל-28 במרץ 2021 (יום ראשון הבא) כדי להימנע מהפצת מידע עסקי ופיננסי, לרבות פרטים מחשבונות הבנק של עובדיה. בהמשך, קבוצת ההאקרים הזדונית הציעה לאייסר 20% הנחה, במידה שהיא תעביר את הסכום עד ל-17 במרץ, אולם תאריך זה כבר עבר, כך שנראה כי חלון ההזדמנויות הזה נסגר.
כרגע עדיין לא ברור כיצד בדיוק הצליחה הקבוצה לפרוץ לשרתי החברה ולגנוב ממנה מידע, אבל ההנחה היא כי קיים קשר בין הפריצה לחשיפתה של החולשה בשרתי מיקרוסופט, בתחילת החודש הנוכחי. ייתכן מאוד להיות שההאקרים של רוויל ניצלו את החולשה כדי לחדור לשרתי אייסר - זאת, במידה שבאייסר שכחו לעדכן את התוכנה בשרתי מיקרוסופט שלה לאחר הטיפול של האחרונה בחולשת האבטחה.
בינתיים, חלק מהמסמכים שנגנבו מאייסר, בהם כאלה המכילים טבלאות של נתונים פיננסיים, מאייסר כבר פורסמו על ידי חברי רוויל בדארקנט, החברה הטאוייאנית, מצדה, מסרה בתגובה כי היא "מקפידה לעקוב באופן שגרתי" אחר מערכות המחשבים, כי "רוב מתקפות הסייבר מנוטרלות בטרם עת" וכי היא דיווחה על "המצבים החריגים האחרונים" לרשויות הרלוונטיות בכמה מדינות.
אם וכאשר אייסר תסכים לתנאי הכופר - ובמידה שתוקפי ריוויל לא יהיו נדיבים ויאריכו את מועד ההנחה - מדובר יהיה בכניעה לדרישת הכופר הגבוהה ביותר אי פעם - דרישה ששוברת את השיא של זו שהוצבה בפני משרד עורכי הדין של ידועני הוליווד גרובמן שיר מייזלס וזקס, שעמדה על 42 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה