דיגיטל וטק

בפייסבוק הכריעו: אין יותר דונאלד טראמפ ברשת

פייסבוק הודיעה על המשך חסימת חשבונותיו של נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ. ההודעה עומדת בניגוד למועצת הפיקוח החיצונית של החברה זאת על רקע הרשת החברתית החדשה
שירה יום טוב | 
מארק צוקרברג, דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/מארק צוקרברג, pixabay, unsplash)

חשבונו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונאלד טראמפ יישאר חסום עד להודעה חדשה, כך הודיעה היום (רביעי) חברת פייסבוק.  ההצהרה על להמשיך ולהשעות את חשבונותיו של טראמפ התקבלה ובעקבות יצא ערעור של מועצת הפיקוח החיצונית של פייסבוק. מועצת הפיקוח הכריעה כי העונש שהוטל על טראמפ והוגדר "בלתי מוגדר וללא הגבלת זמן" - לא היה מידתי ויש לשקול אותו מחדש.

המועצה כתבה כי על פייסבוק לקבוע כללים חדשים שישמשו את החברה במקרים דומים בעתיד, ולשם כך הקציבה חצי שנה להעמדת חוקים אלו. המועצה פירסמה רשימה ארוכה בה פורטו הנסיבות שבגללן נחסם חשבונו של טראמפ.
פייסבוק בתגובה לכך הבהירה כי "ההחלטה שהתקבלה בתחילת ינואר הייתה נכונה ונחוצה"
מועצת הפיקוח החיצונית כתבה כי על פייסבוק לקבוע כללים חדשים להתנהלות במקרים דומים שיגיעו בעתיד, ועל כן הקציבה זמן של עד חצי שנה לכך. בהודעה ארוכה שאותה פרסמה, גוללה המועצה את האירועים אשר הובילו לחסימתו של דונלד טראמפ על ידי החברה.
"החוקים צריכים להבטיח שכאשר פייסבוק תטיל השעיה מוגבלת בזמן על חשבון משתמש המוכר כמשפיע, במטרה להפחית את הסיכון לפגיעה משמעותית, היא תעריך אם הסיכון נעלם לפני סיום ההשעיה. אם פייסבוק מזהה שהמשתמש מהווה סיכון רציני להסתה לאלימות, אפליה או פעולה בלתי חוקית אחרת באותה עת, יש להטיל השעיה מוגבלת בזמן נוספת כאשר אמצעים כאלה נחוצים כדי להגן על ביטחון הציבור וביחס לסיכון"

הכל חסום. תמונה: אילוסטרציה

"ביישום עונש זה, פייסבוק לא עקבה אחר נוהל ברור", כך נכתב בפירוט של מועצת הפיקוח "השעיות 'בלתי מוגבלות' אינן מתוארות במדיניות התוכן של החברה. העונשים הרגילים של פייסבוק כוללים הסרת התוכן המפר, הטלת תקופת השעיה קצובה או השבתה קבועה של הדף והחשבון".
כזכור, בתחילת השנה נחסמו חשבונותיו של טראמפ, זאת לצד חסימתו לצמיתות בטוויטר. הרשת החברתית פרלר שהתבצרה כמעוז ימיני קיצוני הוסרה משרתי אמזון אף היא וטראמפ נותר ללא חשבון חברתי לפרוס בו את התבטאויותיו. היום דווח כי טראמפ לא יישאר במצב הזה הרבה זמן והוא מקים רשת חברתית חדשה בבעלותו.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה