דיגיטל וטק

הקאמבק של טראמפ: הרשת החברתית הימנית חוזרת, אבל עם צנזורה

אפל אישרה גרסה חדשה של Parler, שנחסמה בעקבות האשמות בתמיכה בניסיון הפיכה לכאורה מצד נאמני טראמפ. עם זאת, גרסת הרשת החברתית למשתמשי אייפון מצונזרת
יאיר מור |  1
פרלר (צילום Pixabay)
אפל אישרה גרסה חדשה של אפליקציית הרשת החברתית Parler, ועתה ניתן להוריד אותה מחנות האפליקציות של החברה. זאת, כ-4 חודשים לאחר שהוסרה ממנה בעקבות האשמות לפיהן שימשה ככלי הסתה להצתת המהומות בגבעת הקפיטול בניו-יורק ב-6 בינואר.
גרסת Parler החדשה למכשירי אפל אושרה לאחר שהחברה הוסיפה לרשת החברתית טכנולוגיית בינה מלאכותית לסינון תכנים של חברה בשם Hive. הטכנולוגיה סורקת את התכנים המועלים, מתייגת את רוח הדברים ומגבילה את הגישה לתכנים שהיא מזהה כקיצוניים.
המנכ"ל הזמני של החברה, מארק מקלר, מסר לרויטרז כי "צוות Parler כולו עבד קשה כדי לטפל בחששותיה של אפל מבלי להתפשר על מטרתנו הבסיסית. כל דבר שמותר ברשת Parler, אך לא באפליקציות iOS - יישאר נגיש מגרסאות הרשת והאנדרואיד. זהו מצב של רווח לכל הצדדים עבור Parler, משתמשיה וחופש הדיבור".
מנהלת המדיניות בחברה, איימי פייקוף, הוסיפה בראיון לוושינגטון פוסט כי ניתן להתייחס לגרסת האייפון של הרשת החברתית Parler לייט או Parler עם השגחה הורית". היא הוסיפה כי היא דוחקת באפל לאשר למשתמשיה גישה גם לתכנים המוגבלים, אולי בשיטה בה תכנים כאלו יטושטשו כמו תמונות עירום ואלימות בפייסבוק ועל גביהם תוצג אזהרה שהמשתמשים יוכלו לאשר כדי לצפות בתוכן הקיצוני.
כזכור, Parler הוסרה מחנויות האפליקציות ולאחר מכן משירות האחסון של אמזון לאחר המהומות בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר. הטענה היתה כי האפליקציה מסוכנת ומשמשת גורמי ימין קיצוניים נאמני טראמפ לארגון ניסיון הפיכה בארה"ב - זאת למרות שמאוחר יותר פורסמו דו"חות לפיהם האירוע אורגן ברובו באמצעות פייסבוק וטוויטר. אך חברות הטכנולוגיה הגדולות בחרו להמשיך לחסום את Parler ולא את האחרות.
למרות החזרה המוגבלת לחנות של אפל, מהחנות של גוגל עדיין לא ניתן להוריד את האפליקציה. דובר מטעם החברה מסר לתקשורת כי "Parler תתקבל שוב בברכה ב-Play Store ברגע שתעלה אפליקציה שתעמוד בתנאי ניטור התוכן שלנו, האוסרים דברים כגון איומים גופניים לבני אדם והסתה לאלימות". עם זאת, הוא הודה כי משתמשי אנדרואיד יכולים להתקין את האפליקציה ישירות מאתר הרשת החברתית, מכיוון שבאנדרואיד ניתן להוריד אפליקציות מכל אתר לאחר אישור כי המשתמש מודע לכך שהיא עלולה להזיק למכשיר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בולשיט - הרשת חזרה מזמן ולא שייכת לטראמפ
    אדם פ 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שם שום צנזורה חוץ מהנסיון לצנזר את פרלר עצמה הפיכת יוצרות ושקרים...כרגיל אתם לא עיתונות בקרוב תקבלו רשת חברתית של טראמפ ועוד אחת של מייק לינדל בולשביקים נמאסתם !
    סגור