דיגיטל וטק

הסוף לירידות? שינוי משמעותי באת'ריום יהפוך אותו לירוק

אחד מהמטבעות הקריפטוגרפיים המוכרים והגדולים בעולם החל תהליך של מעבר לבסיס חדש, שאמור לפתור את כמה מהבעיות הגדולות ביותר שלו
יאיר מור | 
קריפטו (צילום Freepik)
המפתחים העומדים מאחורי אחד המטבעות הקריפטוגרפיים הפופולאריים ביותר הודיעו אתמול על שינוי דרמטי בתשתית הבסיסית שלו, שצפוי לפתור כמה מהתלונות הבולטות נגדו בפרט ונגד מטבעות וירטואליים מבוססי בלוקצ'יין בכלל.
המטבע המדובר הוא את'ריום, המטבע השני בשווי השוק שלו - כמעט 300 מיליארד דולר, שהם מעט פחות ממחצית משוויו של ביטקוין ויותר מפי 5 מהמטבע הבא בתור (ריפל). בבלוג המפתחים שלו נכתב כי בחודשים הקרובים תושלם העברת המטבע מטכנולוגיה בשם Proof-of-Work, או בקיצור PoW, לטכנולוגיה בשם Proof-of-Stake, או בקיצור PoS.
עד היום, מטבעות קריפטוגרפיים התבססו כמעט כולם על שיטת PoW, בה המטבעות נוצרים על ידי פתרון משוואות מסובכות. המוני אנשים מתחרים על פתרון כל משוואה כזו, והראשון שמצליח להוכיח שפתר אותה - מקבל בתמורה יחידה של המטבע. בשיטה הזו מתבזבז חשמל רב על פתרון המשוואות הללו - הערכות מדברות על כך שכל אחד מהמטבעות הפופולאריים צורך חשמל כמו מדינה בינונית. בנוסף, דרושה השקעה ראשונית עצומה של כסף כדי לפתור את המשוואות, שרמת הקושי שלהן הולכת ועולה עם הזמן, מה שהופך את המטבעות למעין מועדון סגור לעשירים, בניגוד לרעיון המקורי של מטבעות כאלו, שאמור להבטיח שכל אחד יוכל לייצר ולהרוויח אותם.
לעומת זאת, שיטת PoS מבוססת על חלוקת עבודה אקראית, שבה הרשת מחלקת משוואות לבד בין מחשבים, כאשר ככל שיש למישהוא יותר מטבעות הוא יקבל יותר משוואות לפתרון, והמטבע שייווצר לא יילך אליו אלא לרשת, והוא יקבל רק עמלה.
לדברי מפתחי האת'ריום, השיטה הזו גם בטוחה יותר מפני מתקפות, וגם תפתור את בעיית הדמוקרטיזציה וצריכת החשמל. לפי הערכות שמתבססות על כרייה ניסיונית של המטבעות בשיטה החדשה, הם טוענים שצריכת החשמל בטכנולוגיה הזו תהיה נמוכה ב-99.95% מהמצב הנוכחי - כלומר 1 חלקי 2,000, או צריכת חשמל דומה לזו של עיירה עם 2,100 בתים בארה"ב לכל שוק האת'ריום יחדיו. זה אמנם לא מעט, אך הרבה פחות מהצריכה הנוכחית, המקבילה כאמור למדינה בינונית עם מיליוני בתים.
צריכת החשמל הגבוהה של כריית מטבעות קריפטוגרפיים היא בעיה שגורמת ליותר ויותר ביקורת על התחום בזמן האחרון. בשבוע שעבר שיתף אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל Tesla, גרף המציג את צריכת החשמל הגבוהה של כריית ביטקוין כסיבה להחלטתו לבטל את האפשרות לרכוש את המכוניות של החברה שלו במטבע הזה. הצעד הזה היה בין הגורמים העיקריים לירידה המתמשכת בערך הביטקוין, ואיתו כל שוק הקריפטו, בימים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה