דיגיטל וטק

עובדי אפל: מתעלמים מאיתנו, לא רוצים לחזור למשרדים

עשרות מעובדי החברה פרסמו מכתב נזעם נגד המנכ"ל, טים קוק, וטוענים כי הדרישה לחזור למשרדים פוגעת בשוויון ההזדמנויות ובאיכות הסביבה
יאיר מור | 
מהומות אפל (צילום Freepik, Unsplash, מערכת אייס)
הודעתו של מנכ"ל אפל, טים קוק, על כך שעובדי החברה יחויבו לחזור למשרדים החל מחודש ספטמבר, לא התקבלה בשמחה בקרב חלק מהעובדים. אתר The Verge מדווח כי העובדים שלחו בסוף השבוע מכתב בו הם טוענים כי חזרה למשרדים פוגעת בשוויון ההזדמנויות בחברה, וגורמת עגמת נפש לעובדים.
"מדיניות העבודה מרחוק של אפל, והתקשורת סביבה, כבר אילצה כמה מעמיתינו להתפטר", נאמר במכתב, שנוסח במשותף על ידי 80 מתוך 2,800 העובדים החברים בערוץ סלאק (רשת חברתית למקומות עבודה) בשם "תומכי עבודה מרחוק". לדבריהם, "בלי ההכללה שמביאה הגמישות (במקום העבודה), רבים מאיתנו חשים שנכפה עלינו לבחור בין שילוב של משפחתנו, בריאותנו והעצמתנו לעשות את המיטב בעבודה, לבין להיות חלק מאפל".
העובדים מוסיפים כי "במהלך השנה האחרונה הרגשנו לעתים קרובות לא רק שלא שומעים אותנו, אלא שלעתים מתעלמים מאיתנו בכוונה תחילה. הודעות כמו 'אנו יודעים שרבים מכם מצפים בכליון עיניין להתחבר מחדש פנים אל פנים עם עמיתינו במשרד' (ציטוט מתוך מכתבו של קוק לעובדים; י"מ), בלי שום הכרה בכך שיש בקרבנו רגשות הפוכים, מרגישות מזלזלות... אנו מרגישים שיש ניתוק בין איך שצוות המנהלים חושב על עבודה מרחוק וחוויית החיים של רבים מעובדי אפל".
העובדים דורשים שהחברה תבצע סקר נרחב בקרב עובדים בהווה ובעבר, שיבדוק כמה התפטרו ממנה בעקבות המדיניות המחמירה יחסית שלה נגד עבודה מרחוק. הם ממשיכים ודורשים שכל מנהל צוות יוכל להתוות מדיניות משלו לגבי עבודה מרחוק, ושהחברה תתחשב בעובדים בעלי מוגבלויות ובעיות על ידי שינוי של נהלי העבודה גם במשרד וגם בבית. כמו כן, הם טוענים שעל החברה לחקור ולפרסם בשקיפות מלאה מחקר אודות ההשפעות הסביבתיות של החזרה למשרד - דרישה שנועדה ללא ספק למנוע כל אפשרות לדיון אמתי על יעילות העבודה מהבית על ידי הטיעון המנצח-מראש לפיו הפליטה שנגרמת מכלי הרכב בהם מגיעים העובדים לעבודה גרועה יותר מההשלכות הכלכליות של עבודה לא יעילה מהבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה