דיגיטל וטק

האם בקרוב שניים ממטבעות הקריפטו הגדולים בעולם ייעלמו?

בסוף השבוע הוחלט לראשונה על ידי מדינה לאסור לחלוטין מסחר במטבעות כמו דוג'קוין וביננס קוין. מה הסיבה לאיסור ואילו עוד מטבעות מושפעים מההחלטה?
יאיר מור |  1
קריפטו (צילום Freepik)
בהחלטה ראשונה מסוגה בעולם, הודיעה נציבות ניירות הערך והבורסות בתאילנד בשבת כי החליטה לאסור את המסחר בסוגים מסוימים של פריטי ערך וירטואליים הפופולאריים מאוד בפלטפורמות קריפטו.
לפי ההחלטה, שהתקבלה במועצת המנהלים של הנציבות ביום רביעי ונכנסה לתוקף מיידי בסוף השבוע, "סוגים מסוימים של מטבעות קריפטו" ייחשבו לבלתי חוקיים במדינה בנימוק של "הגברת ההגנה על האינטרסים של הסוחרים בנכסים דיגיטליים".
הסוג הראשון של מטבע שהוחלט לאסור הוא "meme-tokens, שאין להם מטרה, משמעות או בסיס, ושמחירם (תלוי ב)מגמות זמניות ברשתות חברתיות" - כלומר מטבעות כמו דוג'קוין, שהחל כבדיחה שכל מטרתה להנפיק מטבע קריפטוגרפי חסר משמעות מלבד הנכונות של גולשים שנתקלו בשמו לסחור בו משום שגם אחרים עושים זאת; הסוג השני הוא מטבעות "שערכם נוצר על ידי פרסומם של משפיענים" - כלומר מטבעות שנוצרו על ידי אנשים או גופים ידועים, כמו קבוצות הכדורגל פריז סן-ז'רמן ויובנטוס; הסוג השלישי היא NFTs - יצירות ייחודיות כגון סרטונים ויראליים שהבעלות עליהם נמכרת בכסף רב, כפי שאירע לאחרונה עם הסרטונים David after dentist ו-Charlie bit me והציוץ הראשון של ג'ק דורסי; סוג נוסף שנאסר הוא מטבעות המיועדים למסחר בפלטפורמה שהנפיקה אותם, כמו למשל ביננס קוין, כמו גם מטבעות שמיועדים להנפקות CIO.
הממשלה התאילנדית הקציבה לבורסות קריפטו הפעילות במדינה 30 יום להסיר את אפשרות המסחר במטבעות מהסוגים שהוזכרו. כרגע לא ברור האם ממשלות אחרות יילכו בעקבותיה - מצד אחד, יש היגיון בכללים שהכתיבה, אך מצד שני, תחום הקריפטו כולו מבוסס על ההנחה שכל ערך וירטואלי יכול להיות סחיר, כך שמדובר בפגיעה בליבת המשמעות של נכסי קריפטו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין היגיון במהלך.
    אנונימי 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסופו של דבר מאחורי כל מטבע עומדת חברה או "בעל אינטרס" עם כוח שיכול להשפיע. זה העולם וזה מה שיפה בו שאנחנו יכולים להשפיע על המטבע וככה הכוח אצלנו ולא בידי ממשלות
    סגור