ויראלי

הילד מהסרטון הוויראלי עשה עליו הרבה כסף

ב-2009 הפך הילד דייויד דֶה-ווֹר למפורסם לאחר שאביו העלה סרטון שלו מלהג בהשפעת חומרי הרדמה מטיפול שיניים. בסוף השבוע, בגיל 20, מכר דייויד את הסרטון באלפי דולרים

מערכת ice | 
ילד סרטון (צילום מסך)
כמה שווה סרטון ויראלי? במקרה של David After Dentist ("דייויד אחרי רופא השיניים") התשובה שהתקבלה בסוף השבוע הזה היא כ-9 סנט לכל אלף צפיות, וסך הכול כ-13,000 דולר (כ-42,300 שקל) ל-140 מיליון צפיות. זאת לאחר שהסרטון הוויראלי הועמד למכירה פומבית כ-NFT, פריט אספנים דיגיטלי ייחודי.
המחיר ההתחלתי היה יחידה אחת של מטבע הקריפטו את'ריום, ששוויה נכון לתחילת המכירה ביום חמישי היה 3,955 דולר. 5 הצעות ו-24 שעות לאחר מכן נמכר הסרטון במחיר סופי של 3.3 מטבעות את'ריום, או 13,052 דולרים נכון לרגע ביצוע העסקה (אם כי מאז האת'ריום ירד מעט, ועתה שווי העסקה הוא כ-12,900 דולר).
מי שהעמיד את הסרטון למכירה הוא דייויד דֶה-וור בן ה-20, כוכב הסרטון שהועלה ליוטיוב בינואר 2009 על ידי אביו, שעונה לאותו שם. האב צילם את בנו ישוב במושב הבוסטר ברכב המשפחתי לאחר ניתוח להסרת שן מיותרת. חומר ההרדמה החזק שקיבל הבן לצורך הטיפול, קטמין, גרם לו ל"היי", והוא מסובב את ראשו בניסיון להישאר ער ומלהג משפטים אקראיים כמו "לא הרגשתי כלום", "אני מרגיש מוזר", "יש לך 4 עיניים", "האם אלה החיים?", "למה זה קורה לי?" ו"האם זה עומד להימשך לנצח?".
הסרטון צולם במאי 2008, כאשר גילו של דייויד הבן היה 7, והועלה ליוטיוב בינואר 2009, במטרה לשתף אותו בקלות עם משפחה וחברים. תוך ימים הוא הפך ללהיט רשת והילד ואביו הוזמנו לתוכניות טלוויזיה וזכו לחיקויים של מפורסמים ומפורסמים פחות. לפני חודש וחצי סיפרו השניים לאתר BuzzFeed כי בימים הראשונים הסרטון לא הניב להם רווחים מפרסומות עד שכבר היו לו מיליוני צפיות, מה שלדברי האב מנע מהם רווחים בסכום דומה מאוד לזה ששולם תמורת הסרטון בסוף השבוע.
למרות הרווח הנאה שהפיקה משפחת דה-וור, היא רחוקה מאוד מלשבור שיאים בתחום ה-NFT, שצובר תאוצה בחודשים האחרונים. כך, למשל, לפני כחודש וחצי נמכר קובץ תמונה של ציור תמורת 69 מיליון דולר, הציוץ הראשון של מייסד ומנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, נמכר תמורת קרוב ל-3 מיליון דולר, בפברואר נמכר נדל"ן וירטואלי במשחק Axie Infinity תמורת כמיליון וחצי דולר, והסרטון הוויראלי המצויר NyanCat נמכר באותו חודש תמורת כ-690,000 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה