דיגיטל וטק

סין מכריזה על מדיניות "אפס ילדים" ברשת

המדינה הוציאה הוראות חדשות ומחמירות במיוחד, שאוסרות לחלוטין על קטינים להופיע בסרטונים ברשתות החברתיות ומאיימות בקנסות וצעדים פליליים נגד חברות שלא יאכפו את התקנות
יאיר מור |  2
סין מכריזה על מדיניות "אפס ילדים" ברשת (צילום pixabay ,freepik, unsplash)
סין, שבמשך שנים נודעה במדיניות "הילד האחד" שאסרה על זוג הורים להוליד יותר מצאצא בודד, עד שביטלה אותה ב-2015, מכריזה על מדיניות חדשה שניתן להגדירה כ"מדיניות אפס ילדים" ברשת, כך הודיע "מנהל הסייברספייס הכללי" שלה ביום רביעי.
במסגרת מבצע מיוחד תחת הכותרת "ניקוי וריפוי סביבת האינטרנט עבור קטינים בקיץ", נכנסה לתוקף שורת הוראות מחמירות במיוחד בנוגע לתוכן שקטינים בסין יהיו חשופים אליו ברשת – וההוראה הראשונה אוסרת על קטינים להיחשף ברשת. על ילדים מתחת לגיל 16 נאסר לחלוטין להופיע בסרטונים ברשתות החברתיות – בין אם מדובר בסרטונים חיים או מוקלטים – ובמיוחד אם הקטינים מציגים בהם פרסומות למוצרים או לדרכים לעשיית כסף.
בנוסף, הורה המנהל לגופי חינוך מקוונים להסיר כל תוכן שכולל ספרים או תכנים אחרים שבהם מוצגים תוכן אלים או מיני, ולמנוע מקטינים גישה לתגובות לא מפוקחות לתכני הלימוד. במקביל, רשתות חברתיות שאינן חינוכיות קיבלו הוראה למנוע גישה של קטינים לפורומים שבהם הודעות בעלות אופי מיני או אלים, או כאלה שמקדמים בריונות או טרולינג.
תכנים נוספים שהוכרזו כאסורים הם סרטים מונפשים המציגים פשע, אלימות ו"התנהגויות שליליות" אחרות שילדים עלולים לחקות, כמו גם תרבות של "הערצה שרופה", שגורמת לעוינות בקרב מעריצי דמויות או קבוצות מתחרות.
כל חברה במדינה המפעילה שירות אינטרנטי כלשהוא מחויבת בתקנות החדשות, וחייבת לנקוט בכל אמצעי שהוא לחסימת הגישה של ילדים לתכנים המדוברים. כל הפרה יכולה להביא לקנסות ולהסרה מוחלטת של שירותי אותה חברה מהאינטרנט בסין.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הלוואי והיה חוק כזה גם בישראל (ל"ת)
    אסף 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מי אמר שקומוניזם תמיד רע
    דבי 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שיאמצו זאת גם בארץ. קצת מגבלות ובעיקר בתקופת החופשים יכולה להגן על ילדינו
    סגור