דיגיטל וטק

הלוויינים של מאסק יספקו שירותי סלולר למדינה הזו

אחת ממפעילות הסלולר הבולטות בעולם חתמה על חוזה עם SpaceX, במסגרתו היא תשתמש בלווייני Starlink לאספקת שירותי תקשורת
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום אינסטגרם)
שירות האינטרנט הלווייני של אילון מאסק, Starlink, יהפוך מהשנה הבאה לחלק מובנה מתשתית הסלולר בעולם: KDDI, אחת מספקיות התקשורת הוותיקות בעולם, ואחת משלוש הגדולות ביפן, הודיעה אתמול כי חתמה על חוזה עם חברת SpaceX של המיליארדר הדרום-אפריקני. במסגרת החוזה, יחוברו 1,200 אנטנות סלולר של החברה במקומות מרוחקים ללווייני StarLink, ויספקו באמצעותם "חוויית קישוריות סלולרית עירונית" – כלומר מהירויות חיבור מהירות יותר מכפי שהתאפשר עד כה באותם איזורים.
יפן היא מדינה בעלת טופוגרפיה של אלפי איים, מהם כמעט 500 מיושבים, ורובם הרריים מאוד, כך שפריסת תשתיות במדינה היא משימה קשה למדי. לווייני האינטרנט של SpaceX, שמשייטים בגובה 550 ק"מ, הקטן פי 64 מהגובה הרגיל של לווייני תקשורת, מאפשרים מהירויות חיבור של בין 50 ל-150 מגה-ביט לשנייה בכל נקודה בעולם, ללא צורך בפרישת תשתית תקשורת מבוססת סיבים אופטיים או טכנולוגיות דומות שמשמשות לחיבור אנטנות סלולר לרשת.
SpaceX מחזיקה כרגע ברישיון לאספקת שירותי אינטרנט בכ-11 מדינות, וביפן הרישיון שלה ניסיוני בלבד, ולכן כרגע היא לא יכולה להציע את השירות ישירות לצרכנים. אך חברת התקשורת KDDI כן יכולה לחבר אנטנות שלה ללוויינים של מאסק, וכבר התקינה את התשתית הבסיסית לתקשורת מול הלוויינים במרכז התקשורת הלוויינית ימגוצ'י.
השירות הסלולרי המשופר באזורים מרוחקים ביפן על בסיס לווייני Starlink צפוי להתחיל לפעול במהלך 2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה