דיגיטל וטק

המשקפיים החדשים של "אפל הסינית" יחליפו את הסמארטפון

שיאומי הציגה "משקפיים חכמים", שלטענתה יכולים לעשות את כל מה שהטלפון עושה ללא צורך בהחזקת מכשיר ביד או הסחת דעת מהמציאות שמעבר לאף
יאיר מור |  1
המשקפיים החכמים של שיאומי (צילום יח"צ)
cקרוב לא תצטרכו יותר להסתובב עם טלפון בכיס – ככה לפחות טוענת שיאומי, "אפל הסינית" שכמעט אין מוצר מודרני שהיא לא מייצרת או משווקת בצורה כזו או אחרת. היום היא הציגה "משקפיים חכמים", תחת השם הגנרי Xiaomi Smart Glasses – פרקטיקה נפוצה אצל החברה, שנוהגת לקרוא למוצר הראשון שלה מכל סוג "Smart" ושם המוצר (חפשו בגוגל Xiaomi Smart Watch, Xiaomi Smart Band, Xiaomi Smart Speaker, Xiaomi Smart Scale, Xiaomi Smart Toothbrush ועוד ועוד).
אז מה הופך את המשקפיים של החברה לחכמים? לדבריה, הם מסוגלים לעשות את כל מה שסמארטפון עושה – שיחות, הוראות ניווט, התראות מאפליקציות וצילום תמונות וסרטונים. היא מדגישה כי את כל הדברים הללו המשקפיים שלה יעשו לא בחיבור לטלפון, אלא בכוחות עצמם. זאת מאחר והם מצוידים במעבד מרובע-ליבות המריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד, משטח מגע לשליטה על מוט האוזן, רמקול ומיקרופון לניהול שיחות ופקודות קוליות ומעל הכל – מסך מסוג MicroLED.
מדובר בטכנולוגיית תצוגה מתקדמת, שהשבב שלה הוא מקרן זעיר בגודל 2.4 על 2.02 מ"מ, שיורה את התמונה על קצה העדשה הימנית, שבתוכה משולבים רכיבים שמשקפים את התמונה כמה פעמים עד לחלק המרכזי הקרוב לאף שאליו העין נוטה להסתכל. לדברי החברה, הטכנולוגיה הזו היא בעלת אורך חיים גדול יותר ממסכי סמארטפונים, ומבנה פשוט יותר. בנוסף, החברה בחרה במקרן מונוכרומי – כלומר כזה שאינו מקרין צבעים שונים, אלא אך ורק ירוק בוהק, כמו מסכי המחשבים של שנות ה-70.
המסך הזה מסוגל להציג, באופן ש"צף" על העדשה השקופה מול עינו של המשתמש, מידע כמו זהות המתקשר, הוראות ניווט, התראות מאפליקציות ועוד.
המשקפיים מצוידים גם במצלמת 5 מגה-פיקסל שיכולה לצלם תמונות וסרטונים, אם כי אי אפשר לצפות בהן בתצוגה המובנית, מכיוון שכאמור היא אינה מציגה צבעים. במקום זה, אפשר לצפות בתוצאות הצילומים באמצעות מכשירים חיצונים כמו מחשב, או סמארטפון – אותו הסמארטפון שהמשקפיים האלה מיועדים להחליף.
המשקפיים שוקלים 51 גרם ומגיעים עם קישוריות וויפיי ובלוטות' (לא נאמרה מילה על סלולר, למרות שהחברה הזכירה שוב ושוב שיחות טלפון), אך החברה לא ציינה מחיר או תאריך השקה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כן - גוגל ניסו לעשות את זה וראינו איזה כישלון זה היה (ל"ת)
    בחור ת״א 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור