דיגיטל וטק

גוגל חושפת נתון מדאיג: זה היקף התקיפות נגד ישראל

דו"ח חדש של ענקית האינטרנט מציג לראשונה עד כמה מעצמת הסייבר מותקפת על ידי האקרים שמכוונים לפגוע בה ובכל חברה ואזרח שלה
יאיר מור |  2
מתקפת סייבר על ישראל (צילום unsplash ,freepik, pixabay)
בשנה וחצי האחרונות עלו מתקפות הכופר נגד ישראל כמעט פי שבעה, והפכו אותה למדינה המותקפת בעולם, כך לפי דו"ח חדש וראשון מסוגו של גוגל.
הדו"ח הופק על ידי אתר VirusTotal שבבעלות ענקית האינטרנט. האתר קיים מזה כ-16 שנה ומאפשר לגולשים ברחבי העולם להעלות קבצים חשודים לשם סריקה וחיפוש רמזים לווירוסים, סוסים טרויאניים או שאר סוגי תוכנות זדוניות. לדבריו, הוא סורק מדי יום יותר מ-2 מיליון קבצים מ-232 מדינות.
בדו"ח הכופרות (תוכנות זדוניות המשתלטות על קבצים ומכשירים ודורשות תשלום כופר) הראשון של האתר, ששוחרר לפני שעה קלה, נותחו 80 מיליון דגימות של קבצים שנמצאו כמכילים כופרות מאז תחילת 2020 ועד אוגוסט 2021, ומתוכם סיננה החברה כמיליון שנבדקו פעמיים ואושרו ככופרות.
התוצאות צריכות להדאיג מאוד כל אזרח בישראל: במהלך התקופה המדוברת, מספר הקבצים שנשלחו לסריקה מישראל ונמצאו כמכילים כופרות עלה בכמעט 600% - כלומר פי שבעה מבשנים קודמות. מדובר בעלייה חריגה באופן קיצוני, כאשר המדינות הקרובות ביותר אלינו הן קוריאה הדרומית ווייטנאם, שחוו עלייה של מעל 150% - כלומר פי שניים וחצי מהרגיל, וסין, שחוותה עלייה של מעט יותר מ-100% - כלומר פי שניים מהרגיל. מדינות נוספות ברשימת המותקפות ביותר היו סינגפור, הודו, קזחסטאן, הפיליפינים, איראן ובריטניה, שחוו כ-50% ומטה של עלייה בכופרות שנמצאו.
בדו"ח מצוין כי באופן שוטף קיימות בעולם כ-100 "משפחות" של כופרות בכל רגע נתון, אך בתקופות מסוימות המספר הזה עולה עד 130, עם 30,000 "אשכולות" של תוכנות דומות. שיא המתקפות היה בחודשים הראשונים של 2020, כאשר ביולי 2021 נרשמה עלייה חדה לעומת הנתונים הממוצעים של השנה האחרונה, אך עדיין מדובר בעלייה קלה לעומת השיאים של ינואר, מרץ ויולי 2020. 95% מהכופרות מכוונות למחשבים המריצים את מערכת ההפעלה Windows, ו-2% מהן מיועדות למכשירים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה לא מה שהדו"ח אומר
    אורי 10/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה כמות הקבצים שישראל הגישה לבדיקה
    סגור
  • 1.
    שק חבטות עולמי
    זאביק 10/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ישראל הפכה לשק החבטות של כל העולם. מי שפוגע בנו אוטומטית עולה לדרגת נאור, צודק ושוחר שלום. גם יש בינינו שמילאו את עצמם השינאה עצמית חולנית. אם מישהו היה צריך להסתמך על פרוטוקול זיקני ציון, לא עוד, יפתח את, למשל, עיתון הארץ ויקבל תחמושת שלא מתייחסת למציאות ולעובדות בפועל. אבל, העולם שלנו סומך על נרטיבים כי העובדות עלולות לסתור את סיפורי אלף לילה ולילה. לכן, גם אנחנו נותנים לגיטימציה מוחלטת לפגוע בנו בכל דרך.
    סגור