דיגיטל וטק

דור 5 "מסוכן" – ואת זה אומר הממשל בארה"ב

ממשל ביידן אילץ את רשתות הסלולר במדינה לעכב השקת רשתות דור 5 ברחבי המדינה לאחר שנקבע כי הרשתות מהוות סכנה – אבל לא מהסיבה שמוכרת מתיאוריות קונספירציה
יאיר מור |  7
מגדל תקשורת (צילום Pixabay)
ורייזון ו-AT&T, שתי רשתות הסלולר הגדולות בארה"ב, הסכימו לפני כשבועיים לדחות השקת רשתות דור 5 חדשות ב-46 ערים ברחבי ארה"ב, כך דיווח העיתון וול-סטריט ג'ורנל. הסיבה: ממשל ביידן איים עליהם כי אם ישיקו את הרשתות הן יהוו סכנה לבטחונם של אמריקאים ותיירים רבים.
בחודש שעבר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי סגן ראש מנהל התעופה הפדרלי (FAA) הפועל תחת ,מחלקת התחבורה בממשל ביידן, בראדלי מימס, שלח ב-6 באוקטובר מכתב בהול לגורמים שונים, כולל מחלקת התקשורת, חברות הסלולר ונמלי תעופה. מימס כתב כי לסוכנות יש "דאגות עמוקות בנוגע לפגיעה האפשרית בבטיחות האווירית כתוצאה מההפרעה לפעילות רדאר אלטימטר מפעילות רשתות דור 5 ברצועת תדרים C". הוא איים כי אם חברות התקשורת יפעילו את הרשתות הללו, הוא ייאלץ להטיל איסור על שימוש במערכות תעופה קריטיות, כמו אלו שמשמשות טייסים לנחיתה בימים עם מזג אוויר גרוע ומסייעות להם להימנע מהתנגשויות במטוסים אחרים.
 
כתוצאה מהאיומים הללו, וכדי למנוע את הסכנה לטסים בעקבות כיבוי המערכות החשובות, החליטו החברות לדחות את השקת רשתות דור 5 שלהן, שתוכננה ל-5 בדצמבר, עד ה-5 בינואר. עם זאת, הן ציינו כי הן מכחישות מכל וכל את הטענות כי הרשתות עלולות להפריע למערכות התעופה. בחודש הקרוב ימשיכו להיערך דיונים בין מנהל התעופה, מחלקת התקשורת והחברות במטרה להגיע להבנות בתחום.
רצועה C המדוברת היא טווח התדרים שבין 3.7 ל-4 גיגה-הרץ. מבדיקת ice עולה כי בישראל, רשת פלאפון מפעילה את רשת דור 5 שלה בקצה התחתון של הטווח הזה – בין 3.7 ל-3.8 גיגה-הרץ, שנקרא "בלוק A" ונחשב לרחוק מספיק מתדרי מערכות התעופה. סלקום רחוקה מהטווח הזה מעט יותר, עם טווחי תדרים שבין 2.6 ל-2.7 גיגה-הרץ ובין 3.5 ל-3.6 גיגה-הרץ. פרטנר והוט, לעומת זאת, נמצאות עמוק יותר בתוך הטווח הזה שמעל 3.5 גיגה-הרץ, וכבר עם נצחונן במכרז על תדרים אלה הן הוכרזו כמפסידות בשל הסכומים הגבוהים ששילמו על תדרים "צפופים" יותר.
בינתיים, נראה שבישראל לא מודאגים מהטענות שגורמות לדחייה הנוכחית בארה"ב. הרשתות כאן ממשיכות לפרוש את רשתות הדור החמישי שלהן, והיום אף נודע כי גולן טלקום, חברת הבת המוזלת של סלקום, משקיעה שלושה מיליון שקל בקמפיין לשירותי דור 5 שלה בכיכובו של הפרזנטור צחי הלוי.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    סלקום ופרטנר הכי נכלולים
    טוב מאד 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מקום להרבה תביעות ייצוגיות.
    סגור
  • 5.
    Remember remember the fifth of November (ל"ת)
    A 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    ממשל ביידן
    אישי 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשל ביידן צודק במאה אחוז
    סגור
  • 3.
    אלופים בקליקבייט
    ויטרבי 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רואים שאתם אתר שמתמחה בתקשורת ובפרסום. שיטות ישנות וזולות
    סגור
  • מדויק (ל"ת)
    ככה זה 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כמו שבשנות ה80 תחנות רדיו חרדיות הפילו מטוסים (ל"ת)
    שטויות 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    קונספירציה
    Dor Hamesh 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ידוע היטב שהסלולריים בכלל גורמים קרינה ומחלות קשות. אז דור 5 שהוא יותר קרינה הגיוני שיגרום יותר מחלות
    סגור