דיגיטל וטק

תרגיל הונאה חשף: כמה מהישראלים לחצו על קישור מזויף?

מערך הסייבר הלאומי מצא שכ-40% מכלל יותר מ-80 אלף עובדים וחיילים במצטבר להם נשלחו הודעות פישינג לחצו על הקישור המתחזה. וגם: הטיפים לזיהוי הודעות שיכולות לסכן אתכם
 
מערכת ice | 
האקרים (צילום unsplash, pixabay)
במסגרת שבוע הגנת הסייבר, התקיים אתמול תרגיל נרחב בהובלת מערך הסייבר הלאומי ובהשתתפות כ-20 ארגונים ששלחו הודעות פישינג מתחזות ליותר מ-80 אלף עובדים וחיילים במצטבר. עובדים וחיילים שלחצו על הקישור המתחזה, קיבלו הודעה שמדובר בתרגיל להגברת המודעות לנושא הודעות פישינג עם המלצות התגוננות.  
בסך הכל, קרוב ל-40% מכלל המשתתפים, מצה"ל, מהמשטרה וכן משורה של חברות גדולות במשק הישראלי, לחצו על הקישור המוביל להונאה, מה שמצביע על הקלות שבה ניתן לדוג פרטים אישיים והחשיבות שבהגברת המודעות לנושא.
מתקפות פישינג הן בין המתקפות הנפוצות בשימוש תוקפים בעולם הסייבר. רק בשנה האחרונה התקבלו במערך הסייבר הלאומי יותר מ-2,500 דיווחים בנושא, כאשר כל דיווח מצביע על בין עשרות למאות אלפי הודעות שנשלחו. במסגרת השבוע מוביל מערך הסייבר הלאומי מגוון אירועים וקמפיין הסברה שמטרתם להעלות את המודעות של הציבור לתופעה שרבים עדיין נוטים ליפול בה.
השבוע מתקיים בשיתוף כ-150 חברות, בנקים, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. בין השותפים השונים לשבוע: משרד ראש הממשלה, המשרד לביטחון פנים, משרד החוץ, משרד החינוך, בנקים, משטרת ישראל, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חברת החשמל, מתקן ההתפלה שורק, גב ים נגב, פרטנר, הפניקס,ARMOR IT & SECURITY LTD , CyberArk, MAX, ביטוח ישיר ועוד.
 
בין ההמלצות של המערך לזיהוי הודעת דיוג: נוסח חובבני של ההודעה, כתובת אתר או דוא"ל לא רשמיים או עם שגיאות, בקשה להזנת פרטים אישיים בקישור או להורדת תוכנה, יצירת לחץ ותחושת דחיפות או הבטחה לפרס או פיתוי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה