דיגיטל וטק

חברות התעופה מזהירות: הטיסות לעשרות נמלים בארה"ב ישובשו

החל מהשנה הבאה, עלולות המוני טיסות לעשרות נמלי תעופה גדולים להתבטל או לנחות בנמלים אחרים ללא התראה מראש, כך מזהירים בתעשיית התעופה. הסיבה: מאבק בין שני משרדים בממשל ביידן
יאיר מור | 
מטוסים (צילום Magma Images)
המקבילות האמריקאיות של משרד התקשורת ומשרד התחבורה נאבקות, והנוסעים יסבלו: חברות התעופה בארה"ב מתכוננות בימים אלה לאפשרות ריאלית שבה החל מעוד כשבועיים, המוני טיסות לעשרות נמלי תעופה מרכזיים יבוטלו או ייאלצו לנחות בנמלים אחרים, במיוחד בעונת החורף.
 
החברות מזהירות כי כ-46 נמלי תעופה מרכזיים ברחבי ארה"ב עלולים להפוך לבלתי נגישים לטייסים בזמן תנאי מזג אוויר מאתגרים, בשל החשש מרשתות סלולריות מהדור החמישי שישבשו את הציוד המאפשר נחיתה בתנאי ראות גרועים.
"אם יהיה כל סוג של מזג אוויר (קשה), אם יהיו רוחות עזות, אם הראות לא תהיה טובה בגלל אובך – לא נוכל להשתמש בציוד הזה", אמר מנכ"ל יונייטד איירליינס, סקוט קירבי, לכתבים בשבוע שעבר.
ב-5 בינואר מתכוונות שתי רשתות הסלולר הגדולות בארה"ב, ורייזון ו-AT&T, להפעיל את רשתות דור 5 שלהן בעשרות ערים ברחבי המדינה. אך עם ההפעלה של אותן רשתות, צפוי מנהל התעופה הפדרלי (FAA) מגבלות על נחיתות מטוסים בנמלי התעופה באותן ערים. זאת מכיוון שלפי מחקרים שהוא מצטט, התדרים בהם משתמשות רשתות דור 5 שהקימו המפעילות במדינה מפריעות לפעילות חיישני המטוסים ועלולות להוביל לאסונות.
 
תעשיית התקשורת, מצידה, אומרת שאין כל סכנה. פגישות בין הצדדים, בהן נכחו מזכיר התחבורה פיט בוטיג'ג' ונציבת  התקשורת ג'סיקה רוזנוורצל, הגיעו למבוי סתום, כאשר הראשון דורש ליצור אזורים ללא דור 5 סביב נמלי תעופה, תעשיית התקשורת מסרבת בשל העובדה שהדבר ימנע מהן לספק שירותי דור 5 בערים הסמוכות לאותם נמלים, והנציבה תומכת בדעתן ודוחפת לפשרה שאף אחד אחר לא מעוניין בה.
כרגע לא ידוע אילו מגבלות יוטלו ובאילו שדות תעופה – אלו צפויים להתפרסם רק בעוד כשבוע, לקראת הפעלת הרשתות המתוכננת לשבוע לאחר מכן. ג'ורג' פול, סגן נשיא שירותים טכניים באיגוד חברות התעופה הלאומי של ארה"ב, שבו חברות 10 חברות תעופה שביניהן רוב החברות הגדולות ביותר במערב, אמר כי "זה כמו הוריקן גרוע – אי אפשר לדעת איפה הוא הולך להכות עד שהוא מתקרב". יצרניות המטוסים, מצידן, אינן מתערבות בוויכוח האם רשתות דור 5 מפריעות לציון שלהן או לא. באירופה ובישראל, למשל, לא ממהרים להטיל מגבלות על הפעלת רשתות דור 5 ברצועת התדרים המדוברת סביב נמלי תעופה. בישראל פועלות רשתות דור 5 בתדרים אלו בכל רחבי המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה