דיגיטל וטק

המתנגדות החדשות לדור 5: חברות התעופה

חברות התעופה הגדולות בעולם מאיימות כי רשתות דור 5 יגרמו לעיכובים, ביטולים ובעיות נוספות בתעשייה, שיעלו מיליארדים. איך הגיבו נציגי חברות התקשורת?
יאיר מור | 
מגדל תקשורת (צילום Pixabay)
נציגי חברות התעופה הגדולות בעולם הגיעו אתמול לשימוע בוועדת הסחר בסנאט האמריקאי, לדרוש את עצירת התוכניות לפתיחת רשתות דור 5 ברחבי המדינה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
 
השימוע עסק בפרישת רשתות דור 5 של רשתות הסלולר הגדולות בארה"ב, AT&T ו-Verizon, על בסיס רצועת תדרים המכונה "רצועה C", בעשרות ערים גדולות בארה"ב. השקת הרשתות תוכננה במקור לתחילת החודש הנוכחי, אך נדחתה לחודש הבא בעקבות קריאות מצד מנהל התעופה הפדרלי (FAA), שאיים כי קיים חשש רציני כי הרשתות הללו יפגעו במכשירים מסוימים במטוסים.
נציגי Airlines for America, קבוצה המייצגת 10 חברות תעופה ובהן ארבע הגדולות בעולם – אמריקן, דלתא, סאות'ווסט ויונייטד – אמרו למחוקקים כי הפעלת רשתות סלולר על רצועת התדרים המדוברת סמוך לנמלי תעופה תגרום לשיבוש של אלפי טיסות ביום ועלויות שנתיות של 1.6 מיליארד דולר לנוסעים. לדבריהם, אם רשתות כאלו היו פעילות ב-2019, השנה שלפני מגפת הקורונה שהפחיתה משמעותית את פעילות הטיסות, "כ-345,000 טיסות נוסעים, 32 מיליון נוסעים, ו-5,400 טיסות מטען היו מושפעים בצורה של עיכובים, הסטות או ביטולים".
מנכ"ל חברת התעופה השלישית בגודלה בעולם, סאות'ווסט איירליינס, גארי קלי, אמר בשימוע כי הרשתות יגרמו ל"פגיעה משמעותית" בפעילות החברה, ומנכ"ל חברת התעופה הרביעית בגודלה בעולם, יונייטד איירליינס, סקוט קירבי, הוסיף כי הרשתות יגרמו לביטול או עיכוב של 4% מטיסות החברה. "זה יהיה כישלון קטסטרופלי של הממשלה", הוא אמר.
נציג מתעשיית התקשורת הסלולרית קרא לטענות חברות התעופה "זריעת פחד" על בסיס "מידע מופרך לחלוטין ועיוות מכוון של עובדות".
במקביל, ממשיך מו"מ בין מנהל התעופה האזרחי למחלקת התקשורת בשם חברות הסלולר, כדי להגיע להסכמה לגבי הפעלת רשתות דור 5 בכל רחבי ארה"ב באופן שלא יסכן מטוסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה