דיגיטל וטק

נחשף: גוגל מחפשת תכנים מסוימים בתוך חשבונות המשתמשים

פרשה שנחשפה ביממה האחרונה מצביעה על כך שגוגל סורקת את חשבונות המשתמשים שלה בחיפוש אחר תכנים מסוימים, ואף מדווחת עליהם לרשויות בלי ליידע על כך את המשתמשים
יאיר מור |  1
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה)
גוגל סורקת את התכנים בחשבונות ג'ימייל וגוגל דרייב, שירותי המייל ואחסון הענן שלה, ומדווחת על ממצאים מסוימים לרשויות, כך נחשף על ידי העיתון פורבס.
העיתון מדווח כי הגיע לידיו צו חיפוש שיצא במדינת קנזס ב-2020 נגד אמן ידוע יחסית בחוגים מקומיים, והסתמך על "הלשנה" של גוגל. לפי אותו דיווח של החברה, האמן מחזיק ברשותו תמונות וסרטים מצוירים, המציגים מה שהוגדר כ"אמנות או סרטים מצוירים דיגיטליים המציגים ילדים המעורבים בפעילות מינית בוטה או ביחסי מין". במלים אחרות, גוגל הודיעה לרשויות כי האמן יצר והחזיק בחשבונו ציורים ואנימציות שבהם ילדים מקיימים יחסי מין, והדבר הוביל להוצאת צו חיפוש במהלכו נתפשו הקבצים, והאמן נעצר – אם כי לפי הדיווח לבסוף לא הוגש נגדו כתב אישום, ולכן העיתון לא חשף את שמו.
 
הניסוח של צו החיפוש חשף כי גוגל מסוגלת לדעת בדיוק אילו תכנים מחזיק כל משתמש בשירותים הנפוצים שלה – ג'ימייל הוא שירות המייל הפופולארי בעולם, עם קרוב ל-2 מיליארד משתמשים, וגוגל דרייב הוא אחד משירותי האחסון והגיבוי הפופולאריים ביותר, בזכות התמיכה המובנית של כל מכשירי האנדרואיד בגיבוי ושחזור דרכו. גוגל סורקת את החשבונות בשתי טכנולוגיות שונות, לפי הצו: הראשונה, המכונה CSAM, מתבססת על זיהוי קבצים לפי דיווחים קודמים, ומשווה בין הפרטים של קבצים שנצאים בחשבונות לקבצים שדווחו בעבר כמכילים תכנים בלתי חוקיים בלי להסתכל על תוכן הקבצים; השנייה, והמטרידה אף יותר, היא בינה מלאכותית הסורקת את הקבצים עצמם ומחפשת בהם תכנים המוגדרים כבלתי חוקיים.
הדיווח מאיר באור מאוד לא מחמיא את השמירה של גוגל על פרטיות משתמשים. כזכור, לאחרונה נמתחה ביקורת רבה על אפל, לאחר שהודיעה כי תשתמש בשיטת CSAM לזיהוי של תכנים אסורים המועברים דרך השירותים שלה ולמניעה של הפצה כזו, עד שהיא נאלצה לדחות את השקת התכונה ואף להעלים כל אזכור שלה מאתר החברה. הסיבה היא החשש שמה אותה שיטה תורחב על ידי הממשלה לכל תוכן שלא תומך במפלגת השלטון הנוכחית. זאת בעוד גוגל משתמשת בה כבר שנים, ואף בשיטות חודרניות יותר, ובמחצית הראשונה של 2021 "הלשינה" לפי דו"ח השקיפות שלה על 3.4 מיליון פריטי תוכן בחשבונות משתמשים לרשויות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז מה התלונה?
    שמ 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שמנוולים מחזיקים מידע מיני של ילדים בחשבון שלו ןאסור לאסור אותו ולחייבו לשלם במאסר ובממון את המעשה המגונה הזה?למה? חופש העיסוק?
    סגור