דיגיטל וטק

טסלה שוב מסתבכת: נחקרת בארה"ב פעם נוספת

הרשות לבטיחות בדרכים בארה"ב פותחת חקירה נוספת נגד יצרנית המכוניות החשמליות, הפעם לאחר תלונה מנהג שגילה כי החברה עדכנה את הרכבים והוסיפה הסחת דעת שעלולה לגרום לתאונות קטלניות

יאיר מור | 
ריסוק מסך טסלה (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב TechRax)
עוד אחת בשורה בלתי נגמרת של חקירות נגד יצרנית המכוניות החשמליות המובילה בעולם: המנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים מהירים (NHTSA) בארה"ב הודיע השבוע כי החל לחקור תלונה נגד טסלה, בחשד שהחברה יצרה הסחת דעת מסוכנת עבור נהגי הרכבים שלה, שעלולה להוביל לאסון, כך מדווחת סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס.
 
לפי הודעת המנהל, "עד כה, הסוכנות קיבלה תלונה מבעל (מכונית) אחד, המתארת את אפשרות המשחקים, ואישרה כי יכולת זו זמינה החל מדצמבר 2020 במכוניות טסלה המצוידות ב-Passenger Play. לפני כן, משחקים התאפשרו רק כאשר הרכב היה במצב חניה". המנהל ציין כי יחקור את "פוטנציאל הסחת הנהגים של Passenger Play בעוד הרכב נמצא בנהיגה", וכי חוקריו "יעריכו היבטים של האפשרות, כולל התדירות ותרחישי השימוש של Passenger Play".
כזכור, בחודשים האחרונים שמו בעלי טסלה לב לכך שבעדכון תוכנה שיצא למכוניותיה בקיץ האחרון נוספו מספר משחקים חדשים, שבהם ניתן לשחק כאשר הרכב נמצא בתנועה. זאת בניגוד למשחקים הקודמים שהיו זמינים במכוניות טסלה, שעבדו רק כאשר הרכב היה במצב חניה, והפסיקו לעבוד מייד אם הוא היה בתנועה.
העדכון, ואיתו הסכנה להסחת דעת של נהגים שתגרור לתאונות, יצא לכל ארבעת דגמי טסלה מ-2017 ועד 2022 – מה שאומר כ-580,000 מכוניות בארה"ב לבדה. בינתיים אין עדיין תיעוד לתאונה שנגרמה בגלל נהג ששיחק תוך כדי נסיעה, אך מי שהגיש את התלונה, וינס פאטון מאורגון, כתב בתלונה כי "על NHTSA לאסור כל וידאו במושב הקדמי וכל תוכן אינטראקטיבי בזמן שהמכונית נמצאת בתנועה. יצירת הסחת דעת מסוכנת לנהג היא הזנחה פושעת".
החקירה של NHTSA עשויה להוביל לדרישה לקריאת אחזור (ריקול) למכוניות טסלה עד לתיקון הליקוי שהתגלה בתוכנה העדכנית. בחודש שעבר הוציאה מרצדס קריאה כזו לאלפי רכבים מדגם EQS שבהם התגלתה בעיה דומה, שלדבריה קרתה בשל טעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה