דיגיטל וטק

פייסבוק הופכת למדינה? צוקרברג מינה "ראש ממשלה"

מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיע על מינוי פוליטיקאי לתפקיד של נשיא החברה, שישמש כמנהיג שלה במה שניתן להגדיר כהצהרה כי פייסבוק היא מדינה לכל דבר
יאיר מור |  2
ניק קלג, נשיא מטא, ומארק וקרברג (צילום Moritz Hager / World Economic Forum; Anthony Quintano / Wikimedia)
ציון דרך היסטורי בעולם הרשתות החברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט: מטא (לשעבר פייסבוק) מקדמת לראשונה פוליטיקאי לעמדה מקבילה לראש ממשלה, כדי לשמש מעין ראש ממשלה ושר חוץ לשירותים שלה, כך הודיעה החברה הערב בפוסטים שעלו לפרופילים של המנכ"ל, מארק צוקרברג, וסמנכ"לית התפעול, שריל סנדברג.
"שדה הרגולציה על התעשייה שלנו משתנה במהירות", כתב צוקרברג. "אנו זקוקים למנהיג בכיר ברמה שלי (למוצרים שלנו) ושל שריל (לעסקים שלנו) שמסוגל להנהיג ולייצג את כולנו על כל נושאי המדיניות שלנו ברחבי העולם".
 
המנהיג הנבחר הוא ניק קלג, פוליטיקאי-לשעבר בריטי בן 55 שעובד בפייסבוק מזה יותר מ-3 שנים. קלג היה מנהיג המפלגה הליברל-דמוקרטית במשך כמעט עשור, מ-2007 עד 2015, ובחמש השנים האחרונות שירת כסגן ראש הממשלה תחת דייויד קמרון, לאחר שהמפלגה השמרנית בראשו של קמרון איבדה את היכולת להרכיב ממשלה לבדה ונזקקה למפלגה השלישית בגודלה במדינה להרכבת קואליציה. ב-2018 מונה קלג לסגן נשיא לקשרים עולמיים ותקשורת – כלומר דובר – לאחר שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, שאילצה את החברה לחפש אדם שמבין בפוליטיקה ומדיניות כדי לתווך בינה לבין ממשלות שהחלו לפתע לתחקר את פעילותה.
כעת, מקודם קלג ל"נשיא לקשרים עולמיים" – תפקיד שניתן גם לתאר אותו כמעין ראש ממשלה ושר חוץ. צוקרברג כמעט אומר זאת במפורש בפוסט שפרסם: "ניק ינהיג כעת את החברה שלנו בכל נושאי המדיניות שלנו, כולל הדרך בה אנו מתקשרים עם ממשלות בעודן שוקלות אימוץ של מדיניות ורגולציה, כמו גם הדרך שבה אנו מציגים את עמדתנו בציבור עבור המוצרים שלנו והעבודה שלנו". הוא הדגיש כי קלג ידווח ישירות לו ולסנדברג, בעוד השניים שניהלו את הענקית במשך כעשור וחצי יוכלו להתמקד בנישות קטנות יותר. לדבריו, המינוי "יאפשר לי למקד יותר מהאנרגיה שלי על הובלת החברה בעודנו בונים מוצרים חדשים לעתיד (כלומר, להתעסק בפרטים הקטנים יחסית; י"מ), ויתמוך בשריל בעוד היא ממשיכה להתמקד בהצלחת העסק שלנו (כלומר ההיבטים הכספיים; י"מ)".
צוקרברג הוסיף כי "אנו נמצאים במרכז ויכוחים רבים על טכנולוגיה וחברה. אינני יכול לחשוב על אדם הממוצב טוב יותר לייצג אותנו ולסייע לעצב את עתיד מדיניות האינטרנט מאשר ניק". המשפט האחרון – עיצוב עתיד מדיניות האינטרנט – הוא רמז עבה לכך שתפקיד ה"נשיא" החדש של קלג הוא הודאה בכך שפייסבוק הפכה למדינה שזקוקה לאנשי ממשל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צוברג
    דור 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צוקברג, עף על עצמו
    סגור
  • 1.
    חסר לו בורג
    ראובן 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצוקרברג הסתובב הבורג..בקרוב ייגמר עידן הפייסבוק וטוב שכך. חברה שהתערבה המון פעמים נגד ישראל ותמכה בפלסטינים ובטרור שלהם. הוא שכח את השורשים שלו
    סגור