דיגיטל וטק

לקוחות מודאגים: "האתר נעלם, אין גיבוי"

לקוחות מדווחים על תקלה ממושכת בחברת שרתים שמספקת אחסון לעסקים קטנים: "לא ברור אם יש גיבוי, האתר פשוט נעלם". מהחברה נמסר: "בשל הלחץ הכבד אין ביכולתנו להעניק מענה מיידי לכולם, ממשיכים לעבוד במרץ לסיום האירוע" 

מערכת ice |  2
תקלות מחשב (צילום pixabay, freepik)
תקלה ממושכת בחברת השרתים בוקס (box.co.il) משביתה עסקים קטנים רבים ופוגעת בלקוחות שמפעילים באופן פרטי אתרים ומשלמים לטענתם לחברה מאות שקלים בשנה, כך על פי Ynet. לקוחות רבים מתלוננים כי המענה בשירות הלקוחות של חברת בוקס מאוד לוקה בחסר עד לא קיים כלל וכן שחלק מהגיבויים נעלמו.
"יש לי ארבעה אתרים בבוקס שלא פעילים מתחילת החודש. כולל של לקוחות שלא מבינים באחסון. מה אגיד להם - האתר נעלם?", סיפרה ל-ynet אחת הלקוחות של החברה.
לדבריה, "בוקס הודיעו ללקוחות על האירוע עם מייל גנרי - ללא צפי לסיום. האתרים לא באוויר כבר כמעט חודש ואין שום מענה בשירות הלקוחות. יש שם הודעה קולית ולא חוזרים אליי.
"יש באתרים שלי תכנים וחומרים שעבדתי עליהם ימים וחודשים לא ברור אם יש גיבוי. גם בניתי ללקוחות אתרים והאתר פשוט נעלם. אני משלמת להם כ-350 שקל לשנה ודומיינים שלי רשומים שם".
מהחברה נמסר בתגובה: "כחלק מפעולות תחזוקה ומיגרציה מתשתיות ישנות לחדשות שערכנו לפני כשבועיים, נמחק ווליום בסטורג' המרכזי, שגרם לנפילה של השרתים השיתופיים של החברה. שרתים אלו מיועדים למחלקת הלקוחות המפעילים אתרים קטנים, סקטור שמהווה חלק קטן מפעילות החברה. זה המקום לציין שמערכת הדומיינים פעילה ולא נפגעה בתקלה".
עוד מסרה החברה "לאחר ניסיונות של מומחים לטפל בסטורג', עברנו לשחזור מגיבוי מרחוק שנשמר בחווה אחרת ובשירותי SAAS של בזק בינלאומי. מדובר בגיבויים שדורשים זמן רב לשחזור ומצריכים טיפול ידני של כל אתר בנפרד. עד כה שוחזרו מרבית חבילות האירוח השיתופי".
"מיד עם תחילת האירוע דאגנו לעדכן את לקוחותינו על התקלה. כמו כן, אנו עונים לטיקטים ולשיחות נכנסות, אולם בשל הלחץ הכבד אין ביכולתנו להעניק מענה מיידי לכולם, ולכן אנו מפרסמים עדכונים שוטפים בעמוד הפייסבוק של החברה. אנו ממשיכים לעבוד בכל המרץ בכדי לסיים את האירוע בהקדם האפשרי ומודים ללקוחות על ההבנה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מבין
    יאנוש 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אפילו ללא נסיון, הדבר הראשון שווידאתי כשהקמתי אתר לחברה שלנו, שיהיה גיבוי שבועי במיקום שיהיה נגיש לי ולא רק לספק השירות.
    סגור
  • 1.
    ממליץ לכל מי שמפעיל אתר לשקול להרים סביבת DR
    זרטו 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל מי שמפעיל אתר עסקי, production ולא רוצה להיות חשוף לתקלות ספקי שירות לשקול להקים אתר DR - Disaster recovery באמצעות פתרונות כמו Zerto. לבסוף כל ספקי השירות כולל AWS והגדולים חשופים לdowntime ולעיתים ארוך.
    סגור