דיגיטל וטק

פתרון לתאונות העבודה? זו הטכנולוגיה החדשה של המרכז לבטיחות

המרכז הישראלי לבטיחות וגהות השיק טכנולוגית מציאות מדומה למאבק בתאונות עבודה. ומהם ממצאי המחקר?
מערכת ice |  1
סגן שר הכלכלה האלוף במיל' יאיר גולן, בביקור במשרדי המרכז הישראלי לבטיחות וגהות
לאחרונה פיתח המרכז כלי חלוצי וחדשני בתחום הדרכות הבטיחות בארץ. משקפי ה-VR  החדשניים להדרכת עובדים במציאות מדומה הוצגו לראשונה בתערוכת ב"תערוכת אחזקה חשמל ותעשיה 2022 - אקספו ת"א", משלבים חוויה וירטואלית ומתן תחושה ריאליסטית לעובד בדבר הסיכונים בסביבת עבודתו.
טכנולוגיית המציאות המדומה (VR) או הרבודה (AR) שהתפתחה מאוד בשנים האחרונות, מאפשרת לנו להחליף את העולם האמיתי במציאות חלופית המעבירה תחושות של ראיה, שמיעה ומגע אשר נכתבו ביד היוצר בכדי לתת למתרגל לחוות את הנושא הנלמד באופן חווייתי אבל בטוח למשתמש תוך התמודדות עם הדמיית של מצבים מסוכנים אשר לא ניתן לקיימם בעולם האמיתי. בכך מאפשרת הטכנולוגיה ללומד, בהתאם לתיאוריית הלמידה המקובלת - הטקסונומיה של בלום משנות ה50, להתבסס על הידע המוקדם, להבין אותו טוב יותר וליישם את הידע שצבר.
על פי מחקר של PWC ארגונים שהשתמשו בטכנולוגיה מדווחים על: מידת ריכוז גדולה פי 4 מאשר ללימוד מרחוק, עליה של עליה של 275% בבטחונו של מי שעבר הדרכה עם הטכנולוגיה ליישום החומר הנלמד, ההדרכה מהירה פי 4 מאשר הדרכות אחרות, בנוסף השימוש הוכח כהרבה יותר כלכלי מאשר לימוד בכיתה רגילה בשיעור של 52%.
 
בעקבות התערוכה הגיע לאחרונה סגן שרת הכלכלה והתעשיה אלוף במיל' יאיר גולן, כמי שאמון על תחום הבטיחות בעבודה במדינת ישראל, לביקור במשרדי החברה בחיפה ולבחון את הדרכה בפועל. סגן השר גולן הגיע עם פמליה בהשתתפות מפקח עבודה איזורי של מנהל הבטיחות הבטיחות והבריאות התעסוקתי וכן מנהל מחוז צפון של המוסד לבטיחות הביע תמיכתו ביישומים טכנולוגיים דומים על מנת לתמוך בהקטנת תאונות עבודה בישראל.
אסף רגב, סמנכ"ל הנדסה במרכז הישראלי לבטיחות וגיהות בע"מ אשר ניהל את פרוייקט פיתוח הדרכת הבטיחות לעובדים באמצעות VR מסביר כי המציאות המדומה נבנית בעזרת גרפיקה ממוחשבת אשר מוקרנת לעיני המתרגל, בשילוב של יכולות שמע המעבירות תחושה סביבתית תומכת, חיישני מיקום המאפשרים תנועה בתוך המרחב הוירטואלי ושלטי בקרה להפעלת אינטראקציות וביצוע פעולות אקטיביות להעברת תחושה אמיתית ככל הניתן של מציאות מתוכננת ומוכוונת מראש.
 
נטע לי פינק גולן, מנכ"לית המרכז הישראלי לבטיחות וגיהות בע"מ מציינת כי אנו רואים הרבה אנשים בהרצאות פרונטליות מסורתיות עסוקים בסלולרי תוך כדי ההדרכה והלכה למעשה הם "לא שם" ולא מספיק קשובים. לעומת זאת, כאשר לומד נמצא בתוך מציאות מדומה, הוא חייב "להיות נוכח" אחרת הוא לא יוכל להתקדם בלומדה. באופן כזה, מנטרלים את הסחות הדעת וגורמים לעובד להתרכז בפרק זמן קצר, אפקטיבי ותמציתי בסיכונים הבטיחותיים המודגמים בתרחיש הנבחר.
עו"ד ויועץ הבטיחות ורדי רונן, הבעלים של המרכז הישראלי לבטיחות וגהות מבטיח כי בהמשך יפותחו תרחישי הדרכה נוספים לענף הבניה והתעשיה, שם נרצה לגרום לדמות לעובד מציאות מדומה לדוגמה של נפילה מגובה בדרך בה יחוש את הפחד, לחץ וחוסר הנוחות כהטמעת הידע על מנת שאם יחוש זאת בסביבה האמיתית, יימנע מלקחת סיכונים מיותרים. בשלב זה אומר ורדי, המערכת מיועדת כהדרכת בטיחות שנתית לעובדי משרדים כאשר כוונתנו בהמשך להתפתח לעוד נתיבים: בניה, מעבדות ובניית ידע ללקוחות בשיטת TAILOR MADE.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הממשלה הזו תאונת עבודה גדולה .. (ל"ת)
    אבו עלא 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור