דיגיטל וטק

מיקרוסופט שוב לוקחת את הבחירה ממשתמשי המחשבים

החברה הציגה תכונה חדשה במערכת ההפעלה Windows 11 למחשבים, אך משתמשים ראשונים מדווחים שהיא מתעלמת לחלוטין ממה שהם באמת רוצים
יאיר מור |  5
מיקרוסופט (צילום unsplash, Magma Images)
ענקית המחשוב מיקרוסופט שחררה אמש (רביעי) גרסה חדשה של מערכת ההפעלה Windows 11 המיועדת למפתחים החברים בתוכנית Insiders שלה, שמאפשרת לנסות גרסאות עתידיות של המערכת ולהעביר לה משוב על השינויים בהן.
הגרסה החדשה לא כוללת שינויים רבים, אך שינוי אחד ששולב בה זכה לתשומת לב רבה, ומאוד לא חיובית: מדובר בתיבת חיפוש צפה, הדומה לווידג'ט החיפוש של גוגל המוצג ברוב מסכי הבית של מכשירי אנדרואיד, ומוצגת במרכז החלק העליון של שולחן העבודה. מצד אחד, העיצוב שלה והמיקום שלה מזכירים תכונה דומה הזמינה כבר שנים במחשבי מק של אפל – אך בניגוד לתיבת החיפוש של אפל, זו של מיקרוסופט אינה מציגה תוצאות מתוך המחשב, אלא משמשת לביצוע חיפוש באינטרנט.
הבעיה בזה אינה רק העובדה שמדובר בתכונה יעילה הרבה פחות מזו שמציעה המתחרה, ושהמיקום שלה על שולחן העבודה מכריחה את המשתמש למזער חלונות פתוחים כדי להגיע אליה, בניגוד לתיבת החיפוש ששולבה ב-Windows 10 והוצגה על סרגל המשימות, בין כפתור ה"התחל" לצלמיות (אייקוני) התוכנות הנעוצות. מה שיותר הפריע למשתמשים הראשונים בגרסה הניסיונית הוא שמדובר בניסיון נואש של מיקרוסופט לכפות של המשתמשים שירותים אחרים שלה: לאחר הקלדת חיפוש בתיבה החדשה ולחיצה על כפתור החיפוש, נפתח דפדפן Edge של מיקרוסופט עם תוצאות החיפוש הרלוונטי במנוע החיפוש Bing שלה.
נסיינים ראשונים ציינו שמדובר בהתעלמות מההבטחה של מיקרוסופט לאפשר למשתמשים לבחור את דפדפן ומנוע חיפוש ברירת המחדל בהם הם רוצים להשתמש, וכפייה של הדפדפן ומנוע החיפוש שלה בניגוד לרצונם של רוב המשתמשים, שאינם אוהבים את שני המוצרים המדוברים.
 
החברה לא הגיבה עד כה לטענות, אך בהודעה על השקת הניסוי ציינה כי ניתן לכבות את סרגל החיפוש החדש – אם כי הדבר דורש לא פחות משלושה צעדים: לחיצה ימנית על שורת החיפוש, בחירה ב"Show more options" ("הצג אפשרויות נוספות") ואז כיבוי המתג "Show search" ("הצג חיפוש") במסך האפשרויות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מהיום בו המשתמשים החלו להבליג על חוסר הברירה, להשתלטות
    רמי 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להשטלטות של החברה על תוכנות ברירת מחדל, וגם אם ביצענו שינויים שמתאימים לנו - בעידכון הבא - מיקרוסופט דאגה שתוכנות ברירת המחדל יהיו שוב שלה התחילה הדיקטטורה, הכפיה והעויינות מצד מיקרוסופט כלפינו המשתמשים הרי אנחנו קהל שבוי של מיקרוסופט - אין לנו אלאטרנטיבה שפויה בואו נודה המוצרים של מיקרוסטופט טובים. מערכת ההפעלה ידידותית, האופיס הפך לנחלת הכלל - דבר המאלץ אותנו להשתמש בו, וזאת בכדי שתהיה תאימות עם מחשבים אחרים. כקהל שבוי אין לנו ברירה. אם כך המצב - הגיעה העת שהתוכנות ינתנו בחינם בתמורה לחוסר ברירה שבכפייה
    סגור
  • .
    . 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש אלטרנטיבה שפויה והיא לינוקס מערכת הפעלה עם קוד פתוח שאתה יכול לעשות מה שבא לך
    סגור
  • 3.
    לא פחול מ3 צעדים ???????? (ל"ת)
    ח 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    תעצרו את הרכבת אני רוצה לרדת (ל"ת)
    קטסטרופה אמיתית 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    וואו, פשוט נורא ואיום
    ניר 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הסבל שהאנושות צריכה לעבור פשוט מזעזע
    סגור