דיגיטל וטק

הונאה על חשבון הבנקים? זה העוקץ שצריך להדאיג אתכם

ניסיונות התחזות של תוקפים מקבוצות פשיעה בחו"ל הגיעו לאזרחים ישראלים דוברי השפה הרוסית, בעיקר מבוגרים, במטרה לדלות פרטי הזדהות באמתלה של בנקים או חברות אשראי שדורשות את הפרטים. כך תתגוננו מניסיון העוקץ
מערכת ice |  1
האקר (צילום pixabay ,freepik)

המשרד לשוויון חברתי עודכן על ידי מערך הסייבר הלאומי כי מתקיים קמפיין התחזות רחב היקף, במסגרתו תוקפים מקבוצות פשיעה בחו"ל (רוסיה/אוקראינה) מתקשרים אל אזרחים ישראליים דוברי השפה הרוסית, בעיקר בגילאי אזרחים ותיקים/הגיל השלישי. בשיחות הם מתחזים לתאגידים בנקאיים ולחברות אשראי במטרה לדלות פרטי הזדהות לאתרי האונליין של התאגידים ולבצע העברות כספים/פעולות שאינן מורשות.

אחד המאפיינים של הקמפיין הוא שהתוקפים מבצעים את ההתקשרויות באמצעות חברות/ספקי תקשורת בחו"ל אולם עושים שימוש במספרי הטלפון המוכרים של התאגידים/ כלומר, השיחה מתקיימת מחו"ל, ועל צג המכשיר של האזרח הישראלי מופיע המספר של התאגיד הבנקאי או חברת האשראי. כשהאזרחים יחזרו למספר, הם יופנו למוקד של הבנק שאליו התחזו (האמיתי).
 



אופן ההונאה: דליית פרטי משתמש וקוד אימות מהלקוח, מה שמאפשר להם לבצע פעולות בחשבון, לאחר מכן שכנוע הלקוח למשוך בכספומט את כל הכסף בחשבון והעברתו באמצעות Change לחשבון בחו"ל, העמדת הלוואות של עשרות ומאות אלפי שקלים בחשבונות הלקוחות (באמצעות הפרטים שנמסרו לתוקפים) ומשיכת כלל הסכום של ההלוואה.

לעתים הם מקיימים שיחה בה טוענים שהם רואים שבוצעה העברה בחשבון ושבקרוב יתקשרו אליהם מהמשטרה לטפל בהעברה. לאחר מכן מגיעה השיחה מהמשטרה ובשיחה הזו דולים מהם את פרטי החשבון. התוקפים משכנעים את הלקוחות לבצע פעולות בכך שהם שולחים להם תעודות של שוטרים או נציגי בנק בכדי להעצים את האמינות בהם. התוקפים מציינים שכנראה הבנק יתקשר אליהם בכדי להודיע על פעילות חריגה שמבוצעת, אבל שיתעלמו.
כיצד ניתן להתגונן? "שימו לב לניסיונות לחץ או דחיפות בשיחה, התוקפים עלולים לנסות להאיץ בכם לעשות טעות ולא לשים לב לפרטים – זכרו, אתם יכולים לעצור ולהגיד "לא" בכל שלב. אל תאפשרו למתקשר לקחת שליטה זמנית במחשב שלכם או להערים עליכם להוריד תוכנה. כך הם יכולים להדביק את המחשב שלכם בנוזקה. אל תסמכו על המספר המופיע בצג הטלפון – התוקפים כיום יכולים לזייף את מספר המתקשר בקלות, כך שהוא נראה ממספר רשמי של הארגון אליו הם מתחזים. אל תמסרו מידע לאדם שמלכתחילה לא אמורה להיות לו גישה אליו, או שהוא אמור לדעת את המידע הזה מראש".
החשש: "אין המדובר באמת ב"מתנת חינם". בכל מקרה בו מנסים להבטיח לכם מתנות, הנחות מפליגות או תשואות חריגות – חשדו. לא בטוחים בזהות המתקשר? אל תמסרו מידע – היכנסו לאתר הארגון והתקשרו וישירות למספר הטלפון של תמיכת הלקוחות בעצמכם. בדרך זו, אתם באמת יודעים שאתם מדברים עם הארגון האמיתי. לא מכירים את הארגון שנציגיו יצרו עמכם קשר? בדקו על הארגון ברשת וודאו את אמינותו לפני שאתם ממשיכים את השיחה או חוזרים לנציג.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עקיצות למבוגרים
    גברת 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מבקשת מכל הילדים של מבוגרים דוברי רוסית .דברו עם הוריכם שלא ימסרו לשום גורם את חשבונות הבנקים שלהם .כמו כן כשהם זקוקים לברור כספי שלא יעשו בלי ילדיהם.
    סגור