כסף וצרכנות

חשבון הבנק שלכם בסכנה? כך תוודאו שאינכם חייבים מיליונים

יש לכם חשבון בנק בחו"ל? דיווחתם על זה לרשות המסים? רו"ח אורי עזרא ממשרד "קופרברג עזרא ושות'", מקבוצת אליוט גלובל עושה סדר בניהול החשבונות הזרים 
מערכת ice | 
מסחר הדולר והשקל (צילום vecteezy, פלאש 90/ נתי שוחט)
במבצע ארצי לחשיפת מחזיקי חשבונות בנק ונכסים בחו"ל שנערך בימים האחרונים על ידי חטיבת החקירות והחטיבה המקצועית ברשות המסים נחשפו עשרות חשבונות בנק לא מדווחים המוחזקים בחו"ל על ידי אזרחים ותושבי מדינת ישראל.  
במסגרת המבצע, נחקרו כ-20 חשודים ששמם נכלל ברשימות בעלי חשבונות בנק שהתקבלו על פי הסכמים לחילופי מידע בין מדינות בהתאם לנוהל CRS (Common Reporting Standard), אשר חשפו כספים לא מדווחים בהיקף של מעל  85 מיליון שקל! 
במידה ויש לכם חשבון בנק בחו"ל, היות והיום זה דבר די נפוץ בקרב ישראלים רבים, איך תדעו שאתם לא עוברים על החוק? 
 לא כל אדם המחזיק בחשבון בנק בחו"ל חייב בדיווח עליו בארץ אלא רק אנשים המחזיקים בחשבון בנק בחו"ל בעל יתרה העולה על 1.8 מיליון שקלים (סכום משוער המשתנה משנה לשנה). יחד עם זאת, חשוב לציין שאם הכספים מניבים הכנסות כגון: השקעות בני"ע, ריבית וכו' אז הרווחים הללו חייבים בדיווח בארץ ויתכן אף תוספת תשלום מס בארץ.
דגש נוסף הוא על ניכוי מס כפול, בבנק הזר, ובישראל. גם אם הבנק בחו"ל כבר מנכה לכם מס במקור על רווחים שעשיתם בחשבון אצלו אתם נדרשים לדווח על רווחים אלה בהתאם לפקודת מס הכנסה בישראל. במקרה זה, המס ששולם בחו"ל יעמוד לרשותכם בהתחשבנות עם רשות המיסים בישראל. יצוין כי אם שולם בחו"ל מס העולה על המס הנדרש בארץ, רשות המיסים לא תשלם לכם את ההפרש.
 
יש להדגיש כי במידה והינך מחזיק בחשבון שמעולם לא דווח לרשות המיסים בישראל והוא מעל ל 1.8 מיליון שקלים יש חשיבות גבוהה להתייעץ עם מומחה מס לצורך "הכשרת" הכספים הללו. מעת לעת רשות המיסים יוצאת במבצע של "גילוי מרצון" וגם בלי גילוי מרצון יש דרכים להגיע לרשות המיסים להסדרת הכספים, יש משמעות גבוהה בהליך המשפטי בין אם הלקוח יוזם את ההסדרה לבין אם רשות המיסים תגיע אליו לצורך הסדרת הכספים. גם אם הכספים הללו הגיעו מירושה ולא דווחו ניתן להסדיר את הנושא באופן חוקי ומסודר. בנסיבות מסוימות, ניתן להסדיר את הכספים אף ללא חשיפת בעל החשבון בפני רשות המיסים עד לרגע האחרון.לצד זאת נדגיש כי  הבנקים לא יכולים להבטיח שהחשבון שלך בחו"ל יהיה "סודי" שכן מעת לעת ישנן אמנות חדשות בין מדינות לצורך שיתוף מידע. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה