מדדים ומחקרים

מס הכנסה חשף: כמה כסף באמת משלמים המיליארדרים המובילים?

האיש העשיר בעולם אילון מאסק והבא אחריו בדירוג ג'ף בזוס, משלמים מס הרבה יותר נמוך מאשר האזרחים מן השורה. מי המיליארדר ששילם הכי מעט מיסים במהלך חמש שנים? הדו"ח חושף תמונה מביכה בארצות הברית
מערכת ice | 
מיליארדרים בקורונה (צילום Unsplash, מערכת ice)
דו"ח חדש של ProPublica שפורסם ביום רביעי חושף מדדים מדויקים הנוגעים לעושר של 400 העשירים המובילים בארצות הברית. על פי שלל קבלות מס שדלפו למס הכנסה, ג'ף בזוס שילם שיעור מס של 23.2% מ-2013 עד 2018, הרבה מתחת לשיעור המס העליון של 37% החל על ההכנסה הרגילה של אמריקאים בעלי רווחים גבוהים.
האיש העשיר בעולם, אילון מאסק שילם 27%. ביל גייטס מנכ"ל מיקרוסופט ומייסד אורקל לארי אליסון חסכו 125 מיליון דולר ו-106 מיליון דולר בהתאמה על המסים השנתיים שלהם, ושילמו שיעורים אפקטיביים של 18.4% ו-21.8% בהתאמה. הדו"ח גם מזכיר במיוחד את מייקל בלומברג, ששיעור המס האפקטיבי הממוצע היה 4.1% בלבד מ-2013 עד 2018, הודות לניכויים מתוזמנים היטב של צדקה.
 
המיליארדרים לא הציעו תגובה ל-ProPublica למעט בלומברג, שדוברו אמר כי המועמד הכושל לנשיאות "משלם את שיעור המס המרבי על כל ההכנסה הפדרלית, המדינתית, המקומית והבינלאומית החייבת במס כפי שנקבע בחוק".
במערכת המס הפרוגרסיבית המשוערת של ארה"ב, גרף של כמה כל קבוצה משלמת במיסים אמור להיראות כמו עלייה, כאשר אלו שבראשן משלמים יותר, אבל במקום זאת זה יותר כמו עקומת פעמון. אלה שנמצאים בטווח של 2-3 מיליון דולר משלמים הכי הרבה ב-29% מס הכנסה פדרלי. 400 הגדולים משלמים 22%. וזה רק בממוצע, כשחלק מהעשירים ביותר משלמים בקלות הרבה, הרבה פחות מרבע מההכנסה שלהם לממשלה הפדרלית.
מכיוון שרבים מאותם מיליארדרים מקבלים מס על סמך מכירות מניות, אשר מטופלות על ידי שיעור רווחי הון לטווח ארוך של 20% בלבד, נמוך בהרבה משיעור המס העליון על הכנסה רגילה - 37% מאז 2018.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה