מדדים ומחקרים

עשירים חדשים: זו המדינה שהצמיחה הכי הרבה מיליארדרים השנה

מגזין פורבס פירסם את רשימת המיליארדרים החדשים ומציין גם ירידה מסוימת בנוכחות בדירוג. בין המיליארדרים החדשים ניתן למצוא את מלינדה פרנץ' גייטס וכן את מייסד פלטפורמת האופנה הסינית SHEIN
מערכת ice | 
מיליארדרים בקורונה (צילום Unsplash, מערכת ice)
שנת 2022 מסתמנת כשנת ירידה עבור מיליארדרים. פרויקט סיכום הרבעון של מגזין פורבס, שמונה את המיליארדרים הנכנסים והיוצאים מהדירוג, פירסם כי 87 מיליארדרים בעולם איבדו את מעמדם היוקרתי, וכלל המיליארדרים שווים 400 מיליארד דולר פחות מאשר לפני שנה, כך על פי רשימת המיליארדרים העולמית השנתית של פורבס.
ברקע מלחמה, מגיפה ושווקים איטיים - בסך הכל 236 אנשים (ירידה משיא של 493 ב-2021) הפכו למיליארדרים בשנה האחרונה. העולים החדשים לשידרוג היוקרתי מגיעים מ-34 מדינות שונות.
למרות תקיפה טכנולוגית של ממשלתה, סין ייצרה 62 מיליארדרים חדשים (כולל שניים מהונג קונג), הכי הרבה מכל מדינה. זה כולל את כריס שו בן ה-52 (ששוויו מוערך ב-5.4 מיליארד דולר), המייסד המסתורי של חביבת האופנה המהירה שיין מדור Z, ופרופסור להנדסה בן ה-54 טאנג שיאו'או (5.7 מיליארד דולר), שה-A.I שלו. חברת SenseTime שואבת כמחצית מהכנסותיה מהמפלגה הקומוניסטית הסינית (נאסר על משקיעים אמריקאים לקנות מניות בהנפקה בהונג הונג בדצמבר עקב סנקציות).
העולה העשיר ביותר בעצמו הוא מטייוואן הסמוכה: ג'אנג קונגיואן בן ה-74 (11.7 מיליארד דולר), מייסד יצרנית הנעליים Huali Industrial, המייצרת הנעלה לעשרות מותגים, כולל נייקי, פומה, UGG ו-Vans. הוא האדם העשיר ביותר במדינתו.
לארצות הברית יש את השני במספר החדשים (50), כולל גארי וואנג בן ה-28 (5.9 מיליארד דולר), שהוא המייסד והמנהל הטכנולוגי הראשי של בורסת המטבעות הקריפטו FTX המבוססת על איי בהאמה, וסקוט שלייפר בן ה-44 ( 5 מיליארד דולר), שהקים את זרוע ההון הפרטי של קרן הגידור Tiger Global Management.
 
הודו מסיימת את שלושת המקומות הראשונים, עם 29 מיליארדרים חדשים, כולל מנהל קרן הגידור בן ה-47, Karthik Sarma (3.1 מיליארד דולר). מיליארדר התרופות סובבה ראו ג'סטי בן ה-95 (1.1 מיליארד דולר), התוספת הוותיקה ביותר לרשימה השנה. האישה העשירה ביותר בהודו, פלגוני נאיאר (4.5 מיליארד דולר), עזבה את בנקאות ההשקעות לפני עשור בגיל 49 כדי להשיק את קמעונאית היופי והאופנה Nykaa, ופרסמה אותה בנובמבר.
רק 33 מתוך 236 המצטרפים החדשים לרשימת המיליארדרים של השנה הן נשים, ורק 11 מהן עשו את הונן בעצמן. רנטה קלנרובה ירשה הון המוערך ב-16.6 מיליארד דולר לצד ארבעת ילדיה לאחר שבעלה פטר קלנר, משקיע והאדם העשיר ביותר בצ'כיה, מת בהתרסקות מסוק במרץ 2021. היא המיליארדרית החדשה והעשירה בעולם השנה. האמריקאים העשירים ביותר שהצטרפו לרשימה: אדי ברוד (6.9 מיליארד דולר), אלמנתו של איל בניית הבתים והביטוח המנוח והפילנתרופ אלי ברוד, ומלינדה פרנץ' גייטס (6.2 מיליארד דולר), אשתו לשעבר של ביל גייטס ממיקרוסופט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה