דיגיטל וטק

מיקרוסופט סימנה פלטפורמה ייחודית, וזה הסכום שגייסה

חברת הענק משקיעה בפלטפורמת המדע החישובי של Code Ocean בסבב גיוס של 16.5 מיליון דולר
מערכת ice | 
מיקרוסופט (צילום unsplash, Magma Images)
הסטארטאפ Code Ocean השלים גיוס B בהיקף של 16.5 מיליון דולר, בהובלת קרן M12 של מיקרוסופט ובאטרי ונצ'רס, שהובילה השקעה בסטארטאפ גם בשלבים המוקדמים. קוד אושן מפתחת פלטפורמה מבוססת ענן לשיתוף קל ומהיר של מדע חישובי בין מדענים, חברות ביו פארמה, גנומיקה, חברות מונחות בינה מלאכותית ומכוני מחקר במטרה להעצים ולהקל על עבודת המחקר, שימוש בידע ושימורו.
המידע, הנשמר ב"קפסולה חישובית", כולל קוד, נתונים ותוצאות של מחקרים וזאת בכל שפות התכנות וניתן לשחזור בקלות במקרה הצורך. באמצעות הפלטפורמה חוקרים במקומות שונים בעולם יכולים לעבוד באופן מסונכרן ורציף על אותו מחקר ולהאיץ את השלמתו.
 
קוד אושן הוקמה על ידי סיימון אדר, המשמש מנכ"ל ורם דיין, סמנכ"ל טכנולוגיה, שנפגשו במהלך השירות הצבאי באותו מדור ב-8200. שם עבדו יחד במציאת פתרונות ששילבו תשתית תוכנה ואלגוריתמיקה מורכבת. אחרי השחרור מהצבא כל אחד עסק בנושאים שונים והם נפגשו שוב בשנת 2015 על מנת להקים את קוד אושן.
החברה מעסיקה כיום 33 עובדים, רובם במרכז הפיתוח בתל אביב והשאר בצפון אמריקה וגייסה מאז הקמתה 37.5 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. כספי ההשקעה ישמשו להגדלת כוח האדם למעל ל-50 עובדים עד לסוף השנה הנוכחית והרחבת השיווק והמכירות.
הרעיון להקמת קוד אושן נולד לאחר תקופת הדוקטורט של סיימון באוניברסיטת תל אביב. סיימון שיתף פעולה עם סוכנות החלל הגרמנית ומעבדות מחקר מובילות באירופה כחלק מפרויקט מחקר בינלאומי של האיחוד האירופאי.
 
״חלק מרכזי של הפרויקט היה שיתוף פעולה בין המרכזים השונים," מספר סיימון. "כל מעבדת מחקר היתה מובילה בתחומה. חלק היו מהמובילים בעולם בלמידה חישובית, חלק במודלים גיאולוגים, חלק בחישוביות גיאומטרית וכו. אבל לא ממש הצלחנו להעביר ממעבדה אחת לשניה את התשתית החישובית בכדי שנוכל להשתמש בה במעבדה אחרת בצורה פשוטה ומהירה. וכך שיתוף הפעולה היה מוגבל ביותר ובפועל כל מעבדה עבדה בצורה מבודדת בעיקר. שיתוף הפעולה התמצה בלחבר את הפרקים השונים למסמך אחד״.
התסכול של חוסר היעילות הביא את סיימון לחשוב של פתרון שיהיה פשוט, כמו לחלוק סרטון יוטיוב בעזרת קישור שלוחצים עליו ורואים אותו בכל מקום. הרעיון היה לבנות תשתית דומה לצורך מדע חישובי שניתן לחלוק בצורה פשוטה עם לינק, בלי קשר לגודל המידע, כמה מורכבת הסביבה מבחינת דרישות תוכנה שמותקנות וכמה כוח חישובי נדרש, כשהכל מאוגד תחת Compute Capsule. סיימון התחיל לעבוד על הפיתרון כחלק מתוכנית פוסט דוקטורט באוניברסיטת קורנל בארה"ב, תחת מכון Jacobs Technion  Cornell, הפועל בשיתוף פעולה בין הטכניון ואוניברסיטת קורנל. הפרויקט הפך לחברה ורם דיין הצטרף כשותף מייסד לאחר ניסיון של מספר שנים בעבודה בסטארטאפים אשר אחד מהם iOnRoad נרכש על ידי Harman.
הפלטפורמה של קוד אושן פועלת בשני מישורים: לשימוש פרטי של חברות ומכוני מחקר וחלק פתוח שכולל 2,500 קפסולות מחקר ציבוריות זמינות בקוד פתוח שבו חוקרים חולקים את הידע עם הקהילה העולמית. הטכנולוגיה של החברה אומצה על ידי חברות ביו-פארמה עולמיות מובילות כמו Sema4, Lantern, Champions Oncology, CytoReason, Dragonfly Therapeutics ואחרות. השימוש בפלטפורמה מאפשר לחוקרים לפנות את תשומת ליבם ואת זמנם היקר למחקר, במקום לצדדים הטכניים של ניהול המידע ותפעול התשתית החישובית.
סקוט טובין, שותף בכיר בבאטרי ונצ'רס, המשמש דירקטור בקוד אושן: "מיליארדי דולרים מושקעים מדי שנה כדי להפוך את צד הפיתוח של המו"פ ליעיל יותר, ועדין החוקרים מייחלים לפלטפורמה וכלים שיהפכו את עבודתם ליעילה יותר. פלטפורמת ה-SaaS של קוד אושן היא היחידה שמספקת את הצורך של החוקרים בחלוקת ושימור המידע החישובי באופן מהימן".
עירד דור, שותף בקרן M12: "קוד אושן משלימה את פורטפוליו חברות התוכנה שלנו בתחומי השחזור והשיתוף של מחקרים מדעיים. על ידי הבטחת תוצאות עקביות ואמינות, קוד אושן מאפשרת למדענים להתקדם במהירות רבה יותר במחקר בכל התחומים, עם מיקוד נוכחי בתחומי מדעי החיים. יכולת זו מאיצה פיתוח טיפולים, שיטות אבחון חדשות ורפואה מותאמת אישית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה