דיגיטל וטק

לשם שינוי: טיקטוק מעתיקה משהו מאינסטגרם

הרשת החברתית הסינית מנסה לעודד משתמשים, בדגש על בני נוער, לבזבז עליה קצת פחות זמן. אלו הדרכים בהן תעשה זאת
יאיר מור | 
טיקטוק (צילום unsplash)
בייטדאנס, החברה המפעילה את הרשת החברתית טיקטוק, הודיעה היום (חמישי) על תוספות חדשות לאפליקציה בניסיון לעודד שימוש אחראי ולהפחית את התלונות על כך שהרשת הפופולארית בקרב צעירים מנסה לגרום להם בכל דרך אפשרית לבזבז עליה את כל זמנם.
בשבועות הקרובים תפתח החברה למשתמשים בהדרגה אפשרויות חדשות לשליטה ובקרה על זמן השימוש שלהם בטיקטוק; אם עד היום היא איפשרה להם להציב מגבלת שימוש יומית (תכונה שכמעט כל סמארטפון היום כולל ברמת מערכת ההפעלה, ולכן אין באמת צורך שכל אפליקציה תוסיף אותה בעצמה), כעת היא תאפשר להם גם להגביל את זמן השימוש הרצוף – כלומר, לא רק שניתן לקבוע מגבלה של שעת שימוש אחת (לצורך הדוגמא כמובן) ביום, שבסופה תיסגר האפליקציה, ניתן יהיה גם לבקש מהאפליקציה להיסגר אוטומטית אחרי כל 10, 20 או 30 דקות שימוש, כדי למנוע את כל אותם מקרים שמתחילים בניסיון למלא 5 או 10 דקות מתות ונגררות לחצי שעה ומעלה.
 
אפשרות נוספת, שאינה משנה את תפקוד האפליקציה אך נותנת למשתמשים יותר מידע על השימוש שלהם, היא במסך ניטור זמן השימוש: כעת לא רק שמוצג בו כמה זמן האפליקציה היתה בשימוש כל יום, אלא גם כמה פעמים ביום המשתמש פתח אותה וכמה מזמן השימוש היה ביום לעומת בלילה (בסין שירותים מסוימים, כגון משחקים לבני נוער, חסומים בשעות הלילה). האפליקציה אף תציע התראות שבועיות לצפייה בדו"ח השימוש האישי.
עבור משתמשים צעירים האפליקציה תקדם את האפשרויות החדשות באופן פעיל יותר: במקום שהיא תהיה קיימת בתפריט האפשרויות ותחכה שהם יפעילו אותה, משתמשים בני 13-17 יקבלו תזכורת לדו"ח השימוש השבועי גם בלי לבקש זאת, ובן נוער שפתח את האפליקציה יותר מ-100 פעמים באותו יום יקבל בפתיחה ה-101 התראה המעודדת אותו לשקול להגביל את זמן השימוש שלו.
אפשרות הגבלת השימוש הרצוף היא אחת הפעמים הבודדות שבהן טיקטוק הציגה תכונה ששואבת השראה מאינסטגרם של מטא (לשעבר פייסבוק) – הרשת החברתית האמריקאית החלה להציע התראות "קחו הפסקה" כבר בשנה שעברה. בדרך כלל, מטא היא זו שמאמצת תכונות שהוצגו על ידי טיקטוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה