דיגיטל וטק

מבקר המדינה: "ליקויים במוכנות ועדת הבחירות למתקפות סייבר"

מבקר המדינה מתניהו אלגמן מזהיר כי לא בוצעו בדיקות מקיפות למוכנות מערכות המחשוב של ועדת הבחירות למתקפות סייבר: "ביקורות נערכו רק בתקופות בחירות, כך שלא ניתן היה לבצע בדיקות מקיפות ומורכבות "
מערכת ice | 
מתניהו אנגלמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף היום (רביעי) בשבוע הסייבר השנתי של אוניברסיטת תל אביב ונתן סקירה מקיפה, על ביקורת הסייבר אותה הוא מבצע מאז כניסתו לתפקיד.

מבקר המדינה באירוע שבוע הסייבר באונבריסיטת תל אביב


"הסייבר היום חשוב מתמיד", פתח אנגלמן. "במובן מסוים, כולנו חיים בתוך תכנית 'האח הגדול' בינלאומית. כמבקר מדינת ישראל אני חייב לחלוק איתכם אמירה פסימית: אנחנו חשופים. לאזרחי העולם אין הגנה. הנתונים שלנו גלויים ליותר מדי אנשים. הכסף שלנו חשוף, הילדים שלנו חשופים, הבריאות שלנו חשופה, הביטחון שלנו חשוף. מלחמת העולם השלישית תהיה מלחמת סייבר, אבל העולם לא מוכן אליה" אמר.
 


מארגני הכנס דיווחו שאלגמן אף הצהיר כי "עלו ליקויים משמעותיים במוכנות ועדת הבחירות המרכזית לאיומי הסייבר". לדבריו," דו"ח על מערכת המחשוב של ועדת הבחירות המרכזית בישראל מצא כי מערכת המחשוב המרכזית שלהם החלה לפעול בשנת 2008 והיא חגגה 'בר מצווה' בשנה שעברה. ועדיין, ביקורות סייבר נערכו רק בתקופות בחירות, כך שלא ניתן היה לבצע בדיקות מקיפות ומורכבות שכללו את כל ההיבטים הנדרשים להגנת הסייבר".
 


הוא הוסיף כי בשנה האחרונה נמצאו ליקויים משמעותיים בביקורת חדירה שבוצעה במספר גופים ציבורים, בהם: מרכז ניהול התנועה בירושלים, מערכות רשות המיסים ובתי החולים. "מעט מאוד בדיקות חדירה בוצעו על ידי גופים ציבוריים וחלקם ערכו בדיקות חדירה רק במהלך הביקורת", ציין.


 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה