דיגיטל וטק

יועז הנדל מכריז על מהפכה בשוק התקשורת

שר התקשורת הודיע כי החל מסוף השנה יוכלו חברות ישראליות קטנות ובינוניות לקבל היתרים לאספקת שירותי תקשורת שונים במהירות חסרת תקדים וכמעט ללא בירוקרטיה
יאיר מור | 
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
משרד התקשורת הכריז לפני שעה קלה על מהלך משמעותי מאוד לצמצום של הרגולציה בתחום התקשורת, באופן שיאפשר לחברות בתחום להתחיל לספק שירותים באופן קל ומהיר מבעבר.
תחת הכותרת "בלי-רוקרטיה", נכללים ביטול של כללים רגולטוריים שאינם רלוונטיים לשנת 2022, לצד מערכת חדשה לכניסה לשוק תוך הסתמכות על היתרים במקום רישיונות, שתיכנס לתוקף בחודש אוקטובר. היתרים יהיו קלים הרבה יותר להשגה, וידרשו מילוי טפסים בסיסיים בלבד באתר המשרד, ללא צורך במסמכים נוספים. המשרד יבדוק את המסמכים במשך 10 ימים ובסופם יצטרך להחליט האם החברה מקבלת היתר פעילות מיידי או האם היא לא עמדה בתנאים וצריכה לבצע שינויים ולהגיש את הטפסים פעם נוספת.
 
לשאלת אתר ice, האם המהלך לא מהווה סיכון לכניסת חברות דוגמת "Ice תקשורת חכמה" (שכפי שציינו פעמים רבות בעבר, אין כל קשר בינה לבין אתר זה למרות השם הדומה) שנסגרה לאחרונה על ידי השר יועז הנדל, הדגיש המשרד כי "אייס תקשורת חכמה" הצליחה לעמוד בכל התנאים לקבל רישיון, כך שמנגנון הרישוי מלכתחילה לא היה מסוגל למנוע כניסה של חברות כאלו. בנוסף, חשף המשרד בפני אייס כי חלק מהמהלך הנוכחי כולל הגדלת קנסות ועונשים על אי עמידה בתנאי הרשיונות וההיתרים – כך שלחברות תהיה סיבה טובה מאוד לנסות לספק שירותים טובים ללקוחות.
"מדובר במהפכה אדירה אחרי שנה של עבודה", מסר השר הנדל. "אנחנו מחסלים בירוקרטיה מיותרת בשוק התקשורת. הרפורמה מקצרת הליכים ומורידה עלויות עבור יזמים וחברות קטנות ובינוניות בשוק התקשורת. אנחנו ממשיכים להסיר חסמי כניסה לשוק, לעודד תחרות ולהצעיד את ישראל לקדמת החדשנות הבינלאומית".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, הוסיפה כי "אנחנו עוברים משוק שבו רק שחקנים גדולים יודעים להתמודד מול המערכת לשוק חי ובועט, שמזמין שחקנים חדשים להשתתף במשחק. זהו אירוע תקדימי ברמה הממשלתית, שמשנה תפיסות מהיסוד – מעבר מרגולציה פרטנית לרגולציה כוללנית. הרפורמה מסירה בירוקרטיה מיותרת ומאפשרת לשחקנים חדשים להיכנס בקלות לשוק התקשורת שצמא לחדשנות. לצד זאת, שחקן שיפר את הכללים או יפגע בצרכנים – יוטלו עליו מגבלות וקנסות כבדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה