דיגיטל וטק
למה טוויטר נפלה בשבוע שעבר? אל תשאלו את טוויטר
הנפילה של הרשת החברתית ביום חמישי אמנם לא היתה ארוכה והיא חזרה לפעילות כמעט מלאה תוך זמן קצר – אך הדרך בה בחרה החברה לנהל את המקרה מעוררת דאגה רבה
מה גרם לנפילה של הרשת החברתית הנחשבת לחשובה ביותר בשבוע שעבר? את השאלה הזו שאלו את עצמם משתמשים, כתבים, אנליסטים, בעלי מניות ועוד שלל מתעניינים בתחום מהרגע שבו הפסיק הפיד להתרענן, בשעות הצהריים המוקדמות של יום חמישי שעבר לפי שעון ישראל. אבל תשובה אליה עדיין אין.
לכל שירות רשת משמעותי בשנים האחרונות יש אמצעי ייעודי, כגון עמוד או חשבון טוויטר נפרד, בו מעדכנת החברה המנהלת אותו את המשתמשים והלקוחות במצב השירות ובתקלות שונות שקורות מדי פעם. במקרה של טוויטר, מדובר במעין מיני-אתר שמציג עדכונים בזמן אמת והיסטוריה של תקלות על בסיס יומי.
ביום חמישי, בשעה 16:06 לפי שעון ישראל – כ-20 דקות אחרי תחילת התקלה וכחצי שעה לפני שתוקנה – עלה לעמוד הזה עדכון לפיו "חוקרים הפסקה אפשרית – אנו חוקרים כרגע את הבעיה". עד כאן טוב ויפה – זה מה שקורה בדרך כלל. אלא שאחרי העדכון הזה – שקט. במשך שעות, גם לאחר שהשירות חזר לעבוד עבור רוב המשתמשים, לא עדכנה החברה את העמוד בעובדה הזו או בכל פרט נוסף. רק ב-01:09 ביום שישי לפי שעון ישראל, היא כתבה כי "התקרית נפתרה", לאחר שגם שירותים שהמשיכו לחוות בעיות (ומיועדים למפתחי אפליקציות חיצוניות) חזרו לעבוד כרגיל.
מדובר בניהול חריג למדי של מקרה כזה: רק לפני חודשיים, במאי האחרון, חוותה טוויטר שתי תקלות שבמהלכן טרחה לפרט ולעדכן מספר פעמים מה היו הגורמים להן וכיצד היא מתקנת אותם. כך נוהגות לעשות גם חברות אחרות. מדובר בציפייה בסיסית מחברות אינטרנט גדולות – לדווח כראוי למשתמשים וללקוחות כאשר משהוא משתבש כדי להראות שליטה על המצב. מקרים של הסתרת הפרטים מעוררים חשד כי החברה עצמה לא יודעת מה גרם לתקלה, או שמא מעוניינת להסתיר זאת. הסיבה להסתרה כזו אמורה להדאיג מאוד את כל מי שתלוי או מתעניין בפעילות הרשת החברתית.
עוד ב-
נציין כי פנינו לטוויטר והקצבנו לה יותר מיום שלם להגיב – אך היא לא טרחה להתייחס לפנייה באופן ישיר. במקום זה, היא שלחה לנו קישור לצמד הציוצים הבאים, בהם נכתב כי "היו לנו כמה בעיות עם המערכות הפנימיות שלנו, שהשפיעו על רבים מכם ברחבי העולם. טוויטר אמורה להיות (כעת) פעילה כמצופה. מצטערים על ההפרעה" - עוד דוגמא להתחמקות של החברה מדיווח ברור לגבי הגורמים לתקלה הנרחבת.
And we’re back! We had some trouble with our internal systems that impacted many of you globally. Twitter should be up and running as expected — sorry for the interruption.
— Twitter Support (@TwitterSupport) July 14, 2022
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



