דיגיטל וטק

הילד שלכם בסכנה? זו הדמות החדשה שמתכננת לפגוע בהם

 לאחרונה נחשפנו לפרסומים על בובה בשם האגי וואגי. זו בובה פיזית שניתן לקנות בחנויות הצעצועים, והיא מככבת לאחרונה גם בסרטונים מפחידים ברשת שמכוונים לילדים קטנים
מערכת ice |  5
סרטונים מפחידים ברשת (צילום shutterstock)
מדי פעם אנו נחשפים לפרסומים ולסרטונים על דמויות מפחידות שמעוררות פחד וחשש בקרב ילדים (לדוגמה מומו, האגי וואגי). לאחרונה נחשפנו לפרסומים על בובה בשם האגי וואגי. זו בובה פיזית שניתן לקנות בחנויות הצעצועים, והיא מככבת לאחרונה גם בסרטונים מפחידים ברשת שמכוונים לילדים קטנים.
אנו במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 לא מזהים בשלב זה איום משמעותי אך חשוב שההורים ישימו לב לכל השפעה או שינוי בהתנהגות הילדים בעקבות חשיפה לבובה או לתכנים המבוססים עליה.
 
המטה הלאומי 105 ממליץ: הימנעו מהפצת הודעות בנושא כדי להפחית בהלה מיותרת הן בקרב הילדים והן בקרב ההורים, הזכירו לילדים שבכל מקרה שבו הם נחשפים לסרטונים או תכנים פוגעניים ולא נעימים – שישתפו אתכם ההורים, בן משפחה, מורה או דמות משמעותית אחרת.
הורים, גלו מעורבות בהתנהלותם של ילדיכם ברשת, שוחחו איתם על בטיחות בעת הגלישה והנחו אותם לשתף אתכם בכל מצוקה שהם חווים. חשיפה של ילדים לתכנים לא תואמי גיל עלולה להשפיע לרעה על התנהגותם, ליצור אצלם תפיסת עולם מעוותת ולעורר פחדים וחרדות. שוחחו איתם וספקו להם כלים לחשיבה ביקורתית וקבלת החלטות. הביעו דעה נחרצת ששוללת פגיעה והתנהגות אלימה מכל סוג, והסבירו את הבעייתיות בסרטונים ותכנים שמעודדים פחד, פגיעה, אלימות ובריונות
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הם יחיו. אל דאגה
    כג 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא מת מזה
    סגור
  • 3.
    מדובר בחוסר אחריות מצידכם
    אמא לילד בן 5 שצפה 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם אשכרה חושבים שילד בן 5.5 יבוא ויספר את זה הרי הוא יודע מראש שההורה לא יאפשר דבר כזה! המהירות שמגיעים לסרטונים ברשת הוא בלתי נשלט!! הגיוני שאתם ״כרגע״ לא רואים איזשהו סיכון כי זה משפיע לטווח הרחוק ויש סיכוי שהורה בכלל לא יבין שזה מזה!!! המראה הזה משתק אתם מבינים בכלל איזו אחריות יש לכם על זה וכמה ילדים מפתחים חרדה ופחד משתק מהדבר הזה??? לשמחתי הבן שלי שיתף אותי ואני עוד מקפידה על התכנים וזמן מסך ולא נותנת נייד והנה זה קרה והוא הגיע לזה כי זה ילד סקרן שמספיק שניה שנכנסתי להתפנות הוא נחשף לזה ומקבל בהלה איומה. אני לא הכרתי את זה ומסתבר שהוא מכיר את זה לעומק ומה עושים לבובה הזאת ומתאר לי איך וזה מזעזע!!! גם מבוגר יכול לחטוף מזה בהלות משתקות ופחד. אני לא יודעת י החליט ואיך מתקבלות החלטות אבל זה באמת נראה בובה כביכול לא כזאת מלחיצה אבל מי שנחשף לסרטונים ולכל התופעה הזאת של דמות שהייתה פעם ילד והוציאו לה אתה הנשמה והיא תמיד נמצאת ומשתלטת ומבהילה אותך ממש נכנסת אליך. יש לה ציפורניים ארוכות מאוד ששורטות אותך וגם מראים את כל הדרך של איך חתכו לו את הצוואר או הלב ממש עם סכין! תגידו זה נורמלי?!
    סגור
  • 2.
    זה משחק אימה
    נדב 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מסכים בגלל שזה משחק אימה ומה אתם רוצים שלא יהיו משחקי אימה רק משחקים חינוכיים מי שלא רוצה לא צריך. אבל אני מסכים שלא צריך למכור במקומות שילדים מסתובבים בהם.
    סגור
  • צודק
    נכון לגמרי 08/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה משחק אימה הורים ברור שזה יהיה מפחיד לילדים קטנים
    סגור
  • 1.
    זה משחק אימה (ל"ת)
    נדב 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור